به گزارش پایگاه 598 به نقل از رکنا، وزیر حمل و نقل مالزی به همراه دو همتای
استرالیایی و چینیاش روزجمعه دریک نشست خبری اعلام کرد: به خاطر نبود
شواهد جدید، مالزی، استرالیا و چین تصمیم گرفتند به این عملیات پس از اتمام
جستوجوی 120 هزار کیلومتر مربع ازمنطقه، پایان دهند.
وی
که بیانیه این نشست را قرائت میکرد، گفت: باید اطلاعات جدید و معتبری به
دست آید تا بتوان محل سقوط هواپیما را شناسایی کرد و سپس گامهای بعدی
برداشته شود.
ازسوی
دیگر گروه مهندسی «فوگرو» هلند احتمال داده این هواپیما در لحظات آخر به
جای فرو رفتن سریع در آبهای عمیق جنوب اقیانوس هند و در نزدیکی استرالیا،
به صورت آرام به زیر آب رفته و این بدان معناست که آنها برای دو سال مسیر
نادرستی را جستوجو کردهاند.
از سوی دیگراطلاعات به دست آمده نشان میدهد که خلبان هواپیمای ام اچ 370 قبل از حادثه، سرگرم تمرین خودکشی با هواپیما بوده است.
این اطلاعات در مدلهای شبیهسازی شده از اسناد محرمانه رایانه خلبان هواپیما به دست آمده است.
گزارشها نشان میدهد خلبان با همسرش مشکل داشته و قبل از پرواز در جلسات
مشاوره شرکت کرده و احتمال جدایی وی از همسرش دو چندان بوده است.پس این
موضوع میتواند انگیزه خوبی برای خودکشی بوده باشد.