کد خبر: ۳۸۵۴۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۴     ۲۹ تير ۱۳۹۵
فرمانده گروهان‌هاي جهاد عراق گفت: با محاصره كامل و قطع خطوط امدادرساني شهر شرقاط صفوف تروريست‌ها از هم فروپاشيده شده و اين شهر در آستانه آزادي كامل است.

به گزارش پایگاه 598، «محمد الحطاب» از فرماندهان گروهان‌هاي جهاد وابسته به بسيج مردمي عراق در گفت‌وگو با فارس در بغداد ضمن تأكيد بر فروپاشي صفوف داعش در شهر شرقاط در غرب حويجه در استان صلاح الدين گفت: اين شهر از نظر نظامي سقوط كرده است.

وي افزود: نيروهاي بسيج مردمي و ارتش عراق بيش‌تر مناطق و روستاهاي اطراف مركز شرقاط در شمال صلاح الدين را آزاد و همه راه‌هاي كمك رساني به تروريست‌هاي حاضر در اين شهر را مسدود كردند.

اين فرمانده بسيج مردمي عراق گفت: نيروهاي امنيتي راه‌ها و گذرگاه‌هاي امني را براي خروج غيرنظاميان از شرقاط فراهم كرده‌اند و طي چند روز آينده آزادسازي كامل اين شهر را اعلام خواهيم كرد.

نيروهاي عراقي در ادامه پيشروي‌هاي خود به سمت موصل، در آستانه آزادي كامل شرقاط هستند تا كنترل مهمترين نقاط مسيري كه استان نينوا به استان صلاح الدين متصل مي‌كند، در اختيار گرفته باشند.

فرماندهي پليس استان صلاح الدين 19 ژوئن با اعلام آغاز عمليات آزاد سازي شهر الشرقاط واقع در شمال تكريت مهمترين منطقه دفاعي داعش تاكيد كرد درگيري استان صلاح الدين با درگيري الانبار فرق دارد.

شهر شرقاط از ژوئن ( خرداد) 2014 تاكنون تحت اشغال داعش قرار داشت و مهمترين پناهگاه داعش در استان صلاح الدين به شمار مي‌رفت.

نيروهاي عراقي همچنين در هفته گذشته توانستند منطقه القياره در جنوب استان نينوي و در 72 كيلومتري جنوب موصل را آزاد كنند تا بتوانند از پايگاه و فرودگاه نظامي اين منطقه براي عمليات آزادسازي شهر موصل بهره ببرند.

فرمانده يگان مبارزه با تروريسم عراق نيز ديروز يكشنبه اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي عراق توانسته‌اند تمامي برنامه‌هاي از پيش طراحي شده براي مرحله اول آزادسازي موصل را به پايان برسانند و تمامي مسيرها و روستاهاي اطراف موصل را آزاد كنند.

«عبدالغني الاسدي»، در اين باره توضيح داد: با آزادسازي اتوبان، گذرگاه «الشرقاط»، «تلول الباج» و منطقه «القياره» و مناطق اطراف آن، مرحله اول آزادسازي موصل به پايان رسيده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها