کد خبر: ۳۸۲۷۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
حسن روشن پيشکسوت باشگاه استقلال امروز يکبار ديگر به دليل شکايت علي نظري جويباري معاون مديرعامل باشگاه استقلال در دادگاه حاضر شد.
روشن در اين باره به قانون گفت: «پيش از اين شکايت همزماني از سوي جويباري و من صورت گرفته بود که با وساطت مهدي تاج قرار بود هر دو شکايت خود را پس بگيريم که من اينکار را انجام دادم اما جويباري اين اقدام را انجام نداد به همين دليل هم به دادگاه مي روم البته در اين موضوع حکمت خدا وجود دارد و من ناراحت نيستم. ضمن اينکه به دنبال سوابق نظري جويباري از سال 1360 تا امروز که در باشگاه استقلال است رفته ام و آنها را به دادگاه ارائه مي دهم.»
وي در بخش ديگري از صحبت هايش پيرامون وضعيت استقلال بعد از شکست در دربي هم گفت:«در مجموع معتقدم اين شکست به نفع استقلال خواهد شد چراکه مجموعه اين تيم دچار غرور کاذب شده بود و سوبله، چوبله شدن ها موجب شده بود خدا را از ياد ببرند.»
او درباره اقدامات لازم در اين شرايط براي جلوگيري از ورود استقلال به بحران هم خاطرنشان کرد: «در اينجا بايد يک موضوع را يادآوري کنم هر تشکيلاتي قسمت هاي مختلفي دارد و باشگاه استقلال هم که نام فرهنگي و ورزشي دارد، بخش فرهنگي هم بايد در چنين مواقعي وارد شود اما من بعيد مي دانم باشگاه استقلال صاحب چنين بخشي باشد و از روانشناس و تحليلگر براي کنترل و مديريت چنين وضعيتي استفاده کند.»
روشن ادامه داد:صحبت هاي کادر فني در هفته گذشته و اختلاف نظر با مربي خارجي نشان داد که مربيان استقلال احساس خطر کرده اند و احتمال مي دهند نتوانند در جام حذفي و ليگ برتر قهرمان شوند و به همين دليل فرار رو به جلو را آغاز کردند اما اکنون با اين شکست درس مي گيرند تا بيشتر به همديگر کمک کنند.»
اين پيشکسوت استقلال همچنين خاطرنشان کرد: «در ديدار مقابل پرسپوليس ترکيبي از غرور و بي تفاوتي را ديديم. از يک سو مظلومي با ديدن تعويض هاي دنيزلي که کاملا نشان دهنده ميل به پيروزي بود از هيچ کدام از دستيارانش و منصور پورحيدري در آن لحظه مشاوره نگرفت و از سوي ديگر هيچ کدام از اين افراد هم احساس وظيفه نکردند که مظلومي را از شوک خارج کنند.»
روشن درباره رقيبان استقلال هم تصريح کرد: «هم سپاهان و هم تراکتورسازي رقيبان جدي براي استقلال هستند و در ضمن آنها برخلاف استقلال تشکيلات باشگاه دارند. اما تشکيلات استقلال در حد تيم است. به همين دليل است که تراکتور و سپاهان از نظر روحي و مالي بر استقلال برتري دارند و مسئولان باشگاه و کادر فني هم در تصميم گيري ها از سوي باشگاه راهنمايي مي شوند.»
وي افزود: «سوال اينجاست که در استقلال واقعا معاونان باشگاه و اعضاي هيئت مديره تا چه اندازه به مديرعامل مشورت مي دهند؟ آيا فتح الله زاده تمامي تصميم ها را خودش مي گيرد؟»
روشن همچنين درباره نحوه برخورد مديرعامل استقلال بعد از شکست در دربي با کادرفني اين تيم هم به قانون گفت: «اين هم نتيجه تصميمات فردي است. حمايت يا انتقاد از کادرفني که با يک نتيجه بازي تغيير نمي کند. در اين موارد است که معاونان و اعضاي هيئت مديره به کمک مدير باشگاه مي آيند و وقتي او از روي خوشحالي يا عصبانيت قصد دارد تصميمي بگيرد او را کنترل مي کنند.»
وي تصريح کرد: «به نظرم معاونان باشگاه استقلال به هيچ عنوان در سطح فعاليت در اين مجموعه نيستند، در حالي که يک مدير قوي همواره بايد مشاوراني حتي بهتر و با دانش تر از خودش را در اطرافش داشته باشد. ضمن آنکه استقلال فاقد کميته فني است و شايد اگر افرادي چون مرحوم ناصر حجازي حضور داشتند، مشاوره هاي بهتري در اختيار فتح الله زاده قرار مي گرفت.»
روشن درباره اينکه گفته مي شود تيم اين فصل استقلال با قلعه نويي مي توانست شرايط بهتري را پيدا کند هم گفت: «متاسفانه فوتبال ما مربيان محدودي دارد که در چند تيم دور مي زنند آنها قابليت رفتن به کشورهاي ديگر را ندارند. به نظرم مظلومي هم بد نتيجه نگرفته است، ضمن آنکه بايد ببينيد قلعه نويي همواره به تيم هايي رفته که همه امکانات را دارند. مانند سپاهان و تراکتورسازي که هم پول و هم طرفدار را دارند و استقلال هم از اين قاعده مستثني نيست. بنابراين دليل نمي شود که بگوييم قلعه نويي با اين تيم نتايج بهتري مي گرفت.»
وي در پايان ابراز اميدواري کرد تا باشگاه ها صاحب آکادمي و کميته فني شوند و اظهار کرد: «با اين وضعيت آکادمي باشگاهها در آينده کودکان و نوجوانان ما بازيکنان خوبي نخواهند شد و اميدوارم آکادمي باشگاهها ساماندهي شود، ضمن آنکه کميته فني هم که به دستور AFCاز سال آينده جنبه اجباري پيدا مي کند همان حلقه مفقودي است که در بحران ها به درد باشگاهها مي خورد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها