کد خبر: ۳۸۲۲۵
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
خبرگزاری رسا ـ یکی از طلاب حوزه علمیه قم که به همراه هیأتی 22 نفره از کوهنوردان کشورمان جهت صعود به بلند‌ترین کوه آفریقا به این کشور سفر کرده بود، روز گذشته به ایران اسلامی بازگشت.


حجت الاسلام علی شریفیان مهر از کوهنوردان حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: به همراه هیأتی از کوهنوردان کشورمان جهت صعود بلند‌ترین کوه آفریقا به این کشور سفر کرده بودیم که روز گذشته به ایران اسلامی بازگشتیم.

وی با بیان این که در این تیم 22 نفر کوهنورد از بهترین کوهنوردان کشور حضور داشتند، خاطرنشان کرد: بسیار از افراد این تیم از تحصیل کردگان دانشگاهی بودند که نیمی آن‌ها مدرک دکترا داشتند و بنده تنها به عنوان روحانی کاروان اعزام شده بودم که افزون بر همراهی این عزیزان به کارهای فرهنگی نیز می‌پرداختم.

حجت‌الاسلام شریفیان که تاکنون افتخار یافته قله‌های فراوانی را در داخل و خارج از کشور فتح کند، برگزاری نماز جماعت را از مهم‌ترین برنامه‌های این تیم دانست و اظهار کرد: متاسفانه به دلیل نامناسب بودن فضای جوی کارهای فرهنگی بسیار مختصر برگزار می‌شد و گاهی برخی جلسات پرسش و پاسخ در خصوص مسائل مبتلا به را برای این گروه داشتیم.

وی این سفر را بسیار موفقیت آمیز خواند و یادآور شد: با وجود این که تیم‌های مختلف در زمان حضور ما برای فتح بلند‌ترین کوه آفریقا به این کشور از سراسر جهان سفر کرده بودند؛ ولی تیم ایران افتخار این را داشت که از همه آن‌ها پیشتاز باشد و بنده به عنوان روحانی کاروان نخستین فردی بودم که بامداد روز دهم سفر ساعت 6:30 صبح این قله را فتح کنم.

این کوهنورد حوزوی تصریح کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند، باید حوزویان ما به این ورزش رویکردی بیشتر داشته باشند تا شاهد روحیه شادابی و نشاطی را بیش از بیش میان طلاب و روحانیان شاهد باشیم.

وی خواستار حمایت بیشتر نهادهای حوزوی و فرهنگی کشور در خصوص برگزاری ورزش کوهنوردی شد و افزود: خوشبختانه در این سفر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع) از این اردو حمایت کردند که از تلاش همه دست‌اندرکاران و مسؤولان این دونهاد تشکر و قدردانی می‌کنم.

این مبلغ حوزوی، صعود به قله «آیلند پیک» نپال و قله «مون بلان» فرانسه را از دیگر برنامه‌های خود در سال آینده برشمرد و اظهار کرد: اگر نهادهای حوزوی و فرهنگی حمایت کنند، ان شاء الله در شش ماه اول سال این دو قله را فتح خواهیم کرد و افتخار دیگری را برای روحانیت و حوزه‌های علمیه رقم خواهیم زد.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام شریفیان در حال حاضر مسؤولیت فنی سه گروه کوهنوردی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع) و تربیت بدنی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه را به عهده دارد.

گفتنی است، قله کلیمانجارو، بلندترین کوه آفریقا است. این کوه با ۵۸۹۵ متر ارتفاع، آتشفشانی نیمه خاموش است‌، این کوه در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا قرار دارد. این کوه جزو قلل هفت‌گانه دنیا به شمار می‌رود.






نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
احمدپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
سلام جالبه موفق باشند این روحانی عزیز
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها