کد خبر: ۳۸۰۳۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۹     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
ديده‌بان حقوق بشر:
ديده‌بان حقوق بشر در گزارشي با رد ادعاهاي مقامات آل خليفه تاكيد كرده كه شكنجه زندانيان و مخالفان دولت بحرين همچنان ادامه دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در حالي كه انواع حملات دولت بحرين به مخالفان ادامه دارد و دادگاه‌هاي آل خليفه تقريبا هر روز احكام سنگيني ضد معترضان صادر مي‌كنند، ديده‌بان حقوق بشر در بيانيه‌اي اعلام كرده كه «شكنجه» مخالفان در بحرين ادامه دارد.

در بيانيه اين نهاد حقوق بشري بين‌المللي آمده است: «آخرين و تازه‌ترين گزارش يك دفتر مستقر در بحرين كه وظيفه آن پرداختن به موضوع شكنجه و بدرفتاري با بازداشت‌شدگان است، نشان مي‌دهد كه مقامات اين كشور در موضوع مسئول شناختن نيروهاي پليس و امنيتي پيشرفت كمي داشته‌اند».

در بيانيه اين نهاد تاكيد شده كه در گزارش اخير دفتر مخصوص رسيدگي به شكايت مربوط به شكنجه ادعا شده كه هيچ موردي از شكنجه بازداشت شدگان از زماني كه اين دفتر تحقيق تشكيل شده، وجود نداشته است.

اين ادعا در حالي مطرح شده كه از زمان تشكيل اين دفتر مخصوص از فوريه 2012 موارد بسياري از شكنجه در زندان‌ها رسانه‌اي شده تا جايي كه نهادهاي مختلف بين‌المللي در اين باره بارها ابراز نگراني كرده‌اند.

همين موضوع هم باعث شده ديده‌بان حقوق بشر با ابراز ترديد درباره گزارش ادعايي اخير اين نهاد تاكيد كرده كه اين گزارش نشان مي‌دهد كه اين دفتر عملا به دفتر واحد تحقيقات ويژه وزارت كشور بحرين وابسته و به گزارش‌هاي آن استناد كرده است.

 معاون رئيس ديده‌بان حقوق بشر در اين باره گفته است: «گزارش سوم دفتر رسيدگي به شكايات درباره شكنجه بازداشت‌شدگان، نارسايي جدي تلاش‌ها در بحرين براي پايان دادن به شكنجه نيروهاي امنيتي را نشان مي‌دهد».

«جو استورك» افزود: «شكنجه در بحرين متوقف نشده است و نهادهايي كه قرار بر آن بوده كه به اين معضل بپردازد، هيچ كس را مسئول نشناخته است».

در ادامه گزارش ديده‌بان حقوق بشر آمده است: « گزارش دفتر رسيدگي به شكايات درباره شكنجه بازداشت شدگان نشان مي‌دهد كه از مجموع 55 اتهام درباره شكنجه، 53 مورد در حال تحقيق هستند اما يك مورد آن در دادگاه منتظر بررسي و ديگري هم بسته شده است».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها