کد خبر: ۳۸۰۳۶۲
زمان انتشار: ۱۵:۴۸     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
نماينده مردم برخوار، شاهين‌شهر و ميمه در مجلس گفت: آقاي ظريف چرا برجام به‌ جاي اينكه كليد حل مشكلات مردم باشد، پله‌پله آن‌ها را قفل مي‌كند.

به گزارش پایگاه 598، حسينعلي حاجي دليگاني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در برخوار با تبريك حلول ماه ميهماني خدا و آرزوي بهره‌مندي هر چه بيشتر از اين ماه عزيز به حضور روز گذشته وزير امور خارجه كشورمان در صحن علني مجلس اشاره داشت و اظهار كرد: به‌ عنوان يكي از نمايندگان سؤال‌كننده از وزير امور خارجه چند سؤالي را مطرح كردم كه برخي از سايت‌ها و رسانه‌هاي اصلاح‌طلب به نقل از يكي از نمايندگان همين جناح در مجلس آن سؤالات را بي‌ربط به آقاي ظريف مسئول دستگاه ديپلماسي كشور عنوان كرده‌اند؛ لازم مي‌دانم چگونگي ربط اين سؤالات را براي افكار عمومي تشريح كنم و از مردم نيز خواهان قضاوت در اين زمينه‌ام.

وي در تشريح اين اقدام افزود:‌ از آقاي ظريف به‌ عنوان مسئول هيأت مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان اين سؤالات را پرسيدم كه اگر توافق هسته‌اي به نام برجام با 1+5 بعد از گذشت چند ماه صورت گرفته است، پس چرا هنوز گشايشي در اوضاع اقتصادي مردم نظاره‌گر نيستيم، مگر قرار نبود آفتاب برجام چرخ صنعت را به حركت در آورد، جيب مردم را رونق ببخشد، زوج‌هاي جوان را راهي خانه كند، از آلودگي‌هاي محيط زيستي بكاهد، پس چرا هرروز اوضاع اقتصادي كشور نابسامان‌تر از گذشته مي‌شود و برجام به‌ جاي اينكه كليد حل مشكلات مردم باشد، پله‌پله آن‌ها را قفل مي‌كند.

* اگر برجام دستاوردي داشته پس حجم گسترده مشكلات اقتصادي از كجا نشأت مي‌گيرد

نماينده مردم برخوار، شاهين‌شهر و ميمه در مجلس تصريح كرد: با مطرح كردن اين قبيل سؤالات در صحن علني مجلس در واقع مشكلات و دغدغه‌هاي مردم از جمله بيكاري، فقر، كاهش ازدواج و ساير موضوعات را به آقاي ظريف به‌ عنوان نماينده رئيس‌جمهور و به‌عنوان مذاكره‌كننده ارشد كشورمان در تبيين جايگاه برجام ارجاع دادم و از او سؤال كردم.

وي با بيان اينكه به‌ عنوان نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي موظفيم حقوق مردم را از مسؤولان مطالبه‌گري كنيم، تأكيد كرد: سؤال اينجا است تاكنون خروجي برجام و غير برجام‌ها براي ملت چه چيزي بوده است و اگر هم خروجي تاكنون داشته است آيا نبايد آقاي ظريف به‌عنوان مسؤول دستگاه ديپلماسي كشور براي افكار عمومي و ما نمايندگان مجلس بيان كند كه اگر برجام هم دستاوردي داشته است پس اين‌همه معضلات و مشكلات اقتصادي كه هرروز بر دامنه آن افزوده مي‌شود از كجا نشأت مي‌گيرد.

حاجي‌دليگاني همچنين با استقبال از دستور رئيس‌جمهور درباره مديران با حقوق ميليوني كه همه موارد تخلف شناسايي، وجوه مسترد و مديران متخلف عزل شوند، خاطر نشان كرد: اميدوارم رئيس‌جمهور كشورمان تا آخر پاي اين دستوري كه داده‌اند ايستادگي كنند و اجازه سوءاستفاده چنين مديران متخلفي از بيت‌المال را ندهند و با قاطعيت تمام با آنان برخورد كنند.

وي تأكيد كرد: اميدوارم دولت، قبل از تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي نتايج اين اقدام و برخورد با اين پرداخت‌هاي نامتعارف به برخي از مديران را براي مردم كاملا شفاف‌سازي كنند. چرا كه اين ناعدالتي‌ها اصلا براي مردم قابل‌ پذيرش نيست.

* آزاد كردن دارايي‌هاي ايران به عرضه دستگاه ديپلماسي كشور بستگي دارد

نماينده مردم برخوار، شاهين‌شهر و ميمه در مجلس همچنين به خبر ظريف در مورد ثبت دعواي حقوقي عليه آمريكا در ديوان بين‌المللي دادگستري واكنش نشان داد و گفت: آزاد كردن دارايي‌هاي ايران به عرضه دستگاه ديپلماسي كشور در استرداد اين حق قانوني بستگي دارد.

*2 هزار كارگر در چند ماه اخير در برخوار، شاهين‌شهر و ميمه از كار اخراج شده‌اند

وي همچنين با ابراز تأسف از اخراج نزديك به 2 هزار كارگر در مناطق صنعتي حوزه انتخابيه‌اش در چند ماه اخير اظهار كرد: به همين منظور و در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در حوزه اقتصاد مقاومتي اقدام به مكاتبه جهت بررسي مشكلات و دغدغه‌هاي صاحبان صنايع حوزه انتخابيه‌ام كرده‌ام.

حاجي دليگاني بيان داشت: از همين تريبون به‌عنوان نماينده مردم شهرستان‌هاي برخوار، شاهين‌شهر و ميمه در مجلس اعلام مي‌كنم آمادگي اين وجود دارد كه مشكلات صاحبان صنايع را هم در حوزه استاني و هم ملي دنبال و مرتفع كنم تنها به اين دليل كه كارگري از كار اخراج نشود تا بتواند خرج و مخارج خانواده خويش را تأمين كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها