کد خبر: ۳۸۰۳۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
قائم مقام شركت واگن سازي تهران گفت: در حال حاضر شبكه مترو تهران و ساير شهرهاي ايران با وجود اين شركت ديگري نيازي به واردات واگن از خارج كشور ندارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، رامين مسعود افزود: شركت واگن سازي تهران با مشاركت سهم 49 درصدي چيني ها و سهم 51 درصدي ايراني در سال 1382 پا به عرصه وجود گذاشت ناگفته نماند تا سال 1389 حدود 300 واگن متروي تهران بصورت آماده از كشور چين وارد شد.

وي همچنين اظهار داشت: با توجه به رشد روز افزون جمعيت و نياز به توسعه شبكه مترو در ايران به ويژه تهران تاسيس شركت واگن سازي بيش از پيش در كشور احساس و كارخانه اي در جوار ايستگاه باقر شهر با هدف بومي سازي، تامين ناوگان و از همه مهمتر بي نياز شدن از واگن هاي وارداتي احداث شد.

قائم مقام شركت واگن سازي تهران گفت : در طول 13 سال گذشته اين شركت توانست از هزار و 500 واگن موجود متروي تهران حدود هزار واگن را تامين كند.

وي افزود: محورهاي اصلي واگن سازي تهران نيز شامل تعميرات و نگهداري ، ساخت و مونتاژ واگن هاي مترو است.

مسعود خاطرنشان كرد: ظرفيت توليد واگن هاي يك طبقه مترو با احتساب با افزايش نيروي انساني 420 واگن در سال است و براي واگن هاي دو طبقه 72 واگن است.

وي تصريح كرد: با اجراي طرح توسعه كارخانه ظرفيت در بخش واگن هاي يك طبقه تا 670 واگن در سال قابليت افزايش دارد.

مسعود افزود: با توجه به آنچه كه گفته شد مي تواند اذعان داشت كه اين شركت مجموع نيازهاي شبكه متروي تهران و متروي ساير كلانشهرهاي كشور را تامين خواهد كرد و ديگر نيازي به واردات واگن از خارج كشور نيست.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه صنعت مترو در كشور نوپاست اما توسعه اين صنعت در تهران با تكيه بر برنامه و مديريت كار آمد از رشد و سرعت پيش روندگي خوبي برخوردار است.

قائم مقام شركت واگن سازي تهران همچنين از حفر سالانه 30 كيلومتر تونل مترو در اين شهر خبر داد و افزود: تمامي تجهيزات ثابت شبكه مترو و زير ساخت ها اعم از بخش انرژي، علايم ، تهويه و از همه مهمتر ساخت واگن در كشور بومي سازي شده است.

وي اذعان داشت: خوشبختانه تاكنون 40 درصد ارزش تمام شده ناوگان متروي تهران در خطوط زير زميني به جزء سيستم ترمز و رانش با تكيه بر 100 شركت زنجيره اي تامين بومي شده است.

مسعود گفت : طبق برنامه تا 10 سال آينده سه هزار واگن مورد نياز متروي تهران است كه با اجراي اين پروژه ضريب بومي سازي ناوگان متروي تهران از 40 به 85 درصد مي رسد.

وي افزود: مشكل عمده صنف واگن سازي تعريف پروژه، تخصيص نقدينگي، عقد قرارداد با مشتريان است و از نظر سخت افزارها، زير ساخت ها، نيروي انساني متخصص و دانش فني هيچ مشكلي در كشور وجود ندارد.

اين مقام مسئول تصريح كرد: شركت واگن سازي تهران در يك بازه زماني 8 سال هزار واگن توليد و تحويل ناوگان مترو داده كه نشان از دورخيز شهرداري به صنعت حمل و نقل سبز شهري است.

وي خاطرنشان كرد : در حال حاضر روزانه سه ميليون نفر مسافر به وسيله مترو جابجا مي شوند. هر مسافر موجب صرفه جويي نيم ليتر سوخت مي شود كه با احتساب سه ميليون نفر مسافر عدد صرفه جويي در سال 400 تا 500 ميليارد تومان خواهد بود.

مسعود يادآور شد : دولت با تزريق نقدينگي از محل صرفه جويي سوخت شبكه متروي تهران ياريگر شهرداري تهران باشد تا صنعت حمل و نقل سبز شهري بتواند با سرعت بيشتري گام هاي توسعه را بردارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها