کد خبر: ۳۸۰۰۲۵
زمان انتشار: ۱۶:۱۴     ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
غزنوي گفت: حداقل كاري كه بايد مسئولين كنند اين است كه بابت اين ماجرا ابراز تأسف كنند نه اين كه به راحتي بگويند آن را به شركتي داخلي يا خارجي خواهيم فروخت!

به گزارش پایگاه 598، حميدرضا غزنوي، دبير مجمع كارآفرينان در گفتگو با نسيم، در رابطه با تعطيلي كارخانه ارج گفت: درست است كه اين كارخانه نتوانست خودش را با زمان پيش ببرد و به روز كند، اما آيا اين عقب ماندن از صنعت بي دليل بوده است؟ بدون شك اين مشكلات و در نتيجه تعطيلي ناشي از آن معلول يك علت است. بايد بياييم و دلايل آن را جستجو كنيم.

غزنوي با ابراز ناراحتي از اين ماجرا گفت: كارخانه ارج در سال 1316، و در زمان شروع جنگ جهاني اول و در آن بحبوبه‌ها و مشكلات كار خود را شروع كرد و در تمامي اين سال‌ها پيشرو در صنعت لوازم خانگي بود.در سال 1341 يخچال اين كارخانه را به مقام روسي اهدا مي كنند و او از ديدن چنين يخچالي تعجب مي كند و آن را به خانه خود مي برد.

دبير مجمع كارآفرينان ايران اضافه كرد: آيا چنين پيشينه و سابقه اي آن قدر ارزش ندارد كه امروز بياييم و پاسخ دهيم كه چرا و به چه علت چنين كارخانه اي تعطيل شده است؟!

وي تصريح كرد: اين را قطعي مي‌توان گفت كه هرگاه بخش خصوصي به دست بخش دولتي مي افتد بدون شك مديران جديد دلسوزي مدير بخش خصوصي را نداشته لذا ممكن است ماشين آلات به روز نشود و حتي ممكن است اختلاس هم صورت بگيرد و هزار كم كاري و قصور ديگر.

غزنوي اظهار داشت: چگونه است كه كره‌اي ها كه هرگز چنين سابقه اي در توليد صنعت لوازم خانگي نداشتند اين چنين و بي وقفه پيشرفت كرده و نهايتا بازاري مانند بازار پرمصرف ايران را مغلوب خود مي كنند اما "ارج" با آن سابقه تعطيل مي‌شود و بعد به راحتي مي گوييم كه نتوانستند و توان نداشتند كه ماشين الات خود را به روز كنند.

وي در ادامه گفت: اگر الان براي چنين اتفاقي بررسي‌هاي لازم صورت نگيرد بايد منتظر بمانيم تا اين بلا بر سر ديگر صنايع ديگر هم بيايد. گفته شده كه به دليل مشكلات قرار است "ارج" به شركتي خارجي و يا داخلي فروخته شود، كسي كه دلسوز باشد بايد ببيند كه چه بر سر اين كارخانه آمده آيا بايد به راحتي آن را معامله كرد و به دست خارجي‌ها داد!؟ انگار برخي به جاي ابراز تأسف خوشحال هم هستند كه چنين صنعتي با چنين پيشينه اي به چنين وضعيتي دچار شده است

وي افزود: اين چنين شيوه‌هاي برخورد با چنين اتفاقات تلخي دقيقا مانند اين مي ماند كه خانواده اي كودك معلول خود را از خود رانده و بگويند مشكل دارد و از دست ما كاري برنمي آيد. اين روش درستي نيست. حداقل كاري كه بايد مسئولين كنند اين است كه بابت اين ماجرا ابراز تأسف كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها