کد خبر: ۳۷۹۴۸۵
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
قيمت نفت در معاملات امروز از بالاترين قيمت ماه نوامبر كه روز گذشته ثبت شد، پيشي گرفت و بشكه‌اي 50.88 دلار فروخته شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رويترز، از آنجايي‌كه احساس حاكم بر بازار با عواملي نظير حملات به زيرساخت‌هاي نفتي نيجريه و پيش‌بيني كاهش ذخاير نفت خام آمريكا تقويت شده است، قيمت نفت برنت در نزديكي بالاترين قيمت در 7 ماه گذشته در نوسان است و اكثر افزايش‌هاي روز گذشته خود را حفظ كرده است.

هر بشكه نفت برنت با 33 سنت افزايش 50.88دلار فروخته شد كه از بالاترين قيمت روز گذشته 50.83 ، دلار بيشتر است. روز گذشته نفت برنت بالاترين قيمت از ماه نوامبر را ثبت كرد. نفت خام آمريكا نيز با 27 سنت كاهش 49.96 دلار در هر بشكه فروخته شد.

به نوشته اين گزارش، كارهاي اوليه‌اي روز دوشنبه در جريان بود تا 3 پالايشگاه‌ فرانسوي توتال كه در اثر اعتصاب فعاليت‌شان را متوقف كرده بودند، دوباره كار خود را شروع كنند. اين توقف به افزايش تقاضا براي نفت خام منجر شد.

به دنبال توقف عرضه در كانادا، ونزوئلا، ليبي و نيجريه، قيمت نفت خام نسبت به پايين‌ترين رقم امسال 85 درصد افزايش يافت.

به گفته منابع آگاه، توليد نفت بوني لايت نيجريه در اثر حملات به زيرساخت‌هاي خط لوله‌اي اين كشور، به طور تخميني 170 هزار بشكه در روز كاهش يافته است.

تاجران نيز مي‌گويند درحالي‌كه اوپك نتوانست بر سر يك استراتژي روشن در مورد توليد نفت به توافق برسد، اما عربستان متعهد شده است كه نفت خود را در حمايت از قيمت نفت به بازار سرازير نكند.

تضعيف ارزش دلار ديگر عامل افزايش قيمت نفت عنوان شده است. ارزش دلار امروز به نزديكي كمترين رقم در 4 هفته گذشته در برابر سبدي از ارزهاي بين‌المللي رسيد. جانت يلن، رئيس بانك مركزي آمريكا بدون اشاره به زمان افزايش نرخ بهره بانكي اين كشور، گفت افزايش نرخ بهره انجام مي‌شود.

نظرسنجي اوليه رويترز نشان مي‌دهد ذخاير نفت آمريكا احتمالا در هفته گذشته به 3.5 ميليون بشكه كاهش يافته است و سومين هفته متوالي كاهشي را ثبت مي‌كند.

از طرفي تاجران در انتظار انتشار آمارهاي تجاري چين براي ماه مي هستند كه فردا منتشر مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها