به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو
چندی پیش از سوی معاون اول رییسجمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و
اجرای آن آغاز شد.
براساس یکی از بندهای این قانون، خودروسازان و
واردکنندگان خودرو موظف شدند نسبت به تامین به موقع قطعات یدکی مورد نیاز
در شبکه خدمات پس از فروش خود، اقدام کنند.
این قانون در حالی تصویب
و اجرایی شده که براساس ارزیابی صورت گرفته، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"
از مهمترین دلایل نارضایتی مصرفکنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و
واردکنندگان خودرو است.
در این زمینه به دلیل نبود برخی از قطعات
یدکی مورد نیاز در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو،
در مواردی خودروی مصرفکنندگان مدتهای طولانی در تعمیرگاهها متوقف و بلا
استفاده میشود تا قطعه یدکی مورد نیاز تامین و عیب خودرو برطرف شود.
این
وضعیت در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق
مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته و در تبصره ماده 11 این قانون
تاکید شده است:" عرضهکنندگان خودرو در کشور موظف هستند نظام تامین و توزیع
به موقع تمام قطعات یدکی مورد نیاز در واسطه خدمات پس از فروش و
نمایندگیهای مجاز را ایجاد و برقرار کنند".