کد خبر: ۳۷۸۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
وزیر نیرو از صرفه‌جویی 10500 میلیارد تومانی در مصرف آب و برق در فاز اول اجرای هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: هنوز کارخانجات انرژی بر، تکنولوژی خود را تغییر نداده‌اند.
مجید نامجو در گفتگو با مهر با اعلام صرفه جویی 10 هزار میلیارد تومانی در مصرف برق و 500 میلیارد تومانی مصرف آب در فاز اول هدفمندی یارانه ها، گفت: در بخش آب و برق طی یکسال از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها دستاوردهای خوبی داشته ایم.

وزیر نیرو اظهار داشت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که در بخش آب از سرانه 150 لیتری مصرف سرانه هر ایرانی به 30 لیتر برسیم. البته این موضوع در حال پیگیری است.

نامجو خاطر نشان کرد: برآورد 500 میلیارد تومانی صرفه جویی در مصرف آب طی فاز اول اجرای هدفمندی یارانه ها را می توان به صورت کلی 5 درصد صرفه جویی آبی تلقی کرد.

وی ادامه داد: همچنین صرفه جویی 10هزار میلیارد تومانی در مصرف برق هم معادل 10 درصد صرفه جویی در این بخش است. این دو دستاورد، نتیجه اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها در صنعت آب و برق بوده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: البته این مرحله اول از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بود و ما هنوز باید در جهت حرکت مردم به سمت اصلاح ساختارهای اقتصادی گام برداریم.

به گفته نامجو، صنایع و کارخانجاتی که در شرایط فعلی مصرف سوخت و انرژی بالایی دارند باید با تغییر تکنولوژی و نحوه مصرف در ساختار انرژی به سمت به روز کردن ساختار خود بروند.

وی بیان داشت: هنوز این کار در کارخانجات و صنایع عملیاتی نشده اما حرکت هایی صورت گرفته است. انتظار داریم که در گام های بعدی ضمن تحقق حمایت های مناسب از صنایع، تسهیلات خوبی هم در این بخش پرداخت شود و البته این اقدامات در حال انجام است.

وزیر نیرو در پایان سخنانش در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه راه اندازی بورس انرژی در کشور گفت: کارهای مربوط به بورس انرژی در حال انجام است و باید فعال شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها