کد خبر: ۳۷۵۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
هاآرتض گزارش داد:
یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی با اذعان به اینکه رئیس جمهور آمریکا تمایلی برای حمله به ایران ندارد از تهیه گزارش جدیدی توسط کمیته مشترک دموکراتها و جمهوریخواهان برای افزایش اقدامات ضد ایرانی واشنگتن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتض، کمیته مشترک جمهوریخواهان و دموکراتها در گزارشی که امروز چهارشنبه منتشر می کند از کاخ سفید خواسته اند تا ضمن افزایش تعداد ناوهای خود در آبهای اطراف ایران، باید عملیات های مخفیانه ای را نیز علیه تهران به راه بیاندازد.

در این گزارش آمده است : آمریکا ضمن آنکه انتقادات خود از ایران را می بایست افزایش دهد باید تعداد ناوهای بیشتری را به سمت این کشور گسیل کرده و عملیات های مخفیانه ای را نیز علیه تهران به راه بیاندازد.

در این گزارش، سیاستمداران، ژنرالها و برخی دیگر از مقامات سابق آمریکا به اوباما می گویند: بهترین شانس برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران روشن شدن این موضوع است که آمریکا قصد استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی را دارد.

در این گزارش به صراحت آمده است: آمریکا باید خیلی صریح این نکته را به ایران بگوید که دو راه بیشتر پیش روی ندارد، اول آنکه از طریق مذاکرات موضوع هسته ای این کشور حل می شود و یا آنکه تاسیسات هسته ای ایرانیان از سوی آمریکا و یا اسرائیل منهدم می شوند.

هاآرتض در ادامه می نویسد: این گزارش در حالی منتشر خواهد شد که شخص اوباما تمایلی برای حمله نظامی به ایران ندارد، اما با این وجود این گزارش بر این نکته تاکید دارد که باید تجهیزات نظامی آمریکا در اطراف مرزهای ایران افزایش بیابد.

به نوشته این روزنامه، همواره در مورد حمله به ایران تردیدهایی در آمریکا وجود داشته و برای مثال "متیو کروینگ" از برنامه ریزان سابق پنتاگون در مقاله ای جدید، از حمله به ایران به عنوان "آخرین گزینه بد" یاد می کند.

در گزارش کمیته مشترک جمهوریخواهان و دموکراتها همچنین آمده که آمریکا باید با وارد کردن فشارهای بیشتر، تهران را متقاعد کند که به پرسش های موجود درباره برنامه هسته ای ایران پاسخ بگوید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها