کد خبر: ۳۷۲۵۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
اعتکاف چه خلوت‌گزینی شلوغی است، وقتی همه باشند، وقتی همه عاشقان گرد هم بیایند تا معشوق را بستایند و غبار دل بزدایند.

به گزارش پایگاه 598، در طول سه روزه اعتکاف همه عاشقان می‌آیند تا همه باهم معشوق را صدا کنند و شیرینی عبادت را بچشند، در این سه روز همه می‌خواهند در طلب مغفرت و بخشش از یکدیگر پیشی بگیرند و از این سفره گسترده بخشش خالق سهمی داشته باشند.

چه باشکوه است، آن هنگام که آیینه دلت را گرد و غبار و گناه پوشانده باشد، گوش‌هایت از معصیت سنگین شده، وقتی چشم‌هایت به دیدن گناه عادت کرده باشند، زبان به معصیت بچرخد و دلت از سنگینی گناه سفت و سخت شده باشد، اما در همین بحبوحه بی‌کسی و تنهایی به خدا پناه ببری تا اعتکاف درمان دردهایت‌ شود.

همین زمان است که اعتکاف فرصت دوباره به تو می‌دهد تا در خلوت دلت با خدا، از شلوغی دنیا دل بکنی و شیرینی عبادت و توبه را بچشی.

چه لذت شیرینی است، وقتی وارد مراسم اعتکاف می‌شوی و هرآنچه مربوط به دنیا است را پشت در می‌گذاری، خالی می‌شوی و وارد مسجد می‌شوی، مامنی که امن است.

سنگینی گناه تو را گیج کرده است و نمی‌دانی از کجا باید آغاز کنی، اما این بار هم خداست که دست تو را می‌گیرد و پناهت می‌دهد، یادت می‌دهد که چگونه خلوت کنی و راه و رسم بندگی را به تو می‌آموزد.

با اینکه دلت را غبار گناه فرا گرفته است، اما خداوند همچون مادری مهربان دست تو را می‌گیرد و راه و رسم راه رفتن در صراط مستقیم را به تو می‌آموزد و الفبای بندگی و عاشقی را به تو یاد می‌دهد و در این سه روز تو را آماده جهاد اکبر می‌کند، غبار دلت را می‌شوید تا آماده ماه رمضان شوی، گویی این سه روز مقدمه آن روزهاست تا بهتر توان عاشقی را داشته باشی.

تمام سه روز وقتی که یاد گناهان خود می‌افتی، وقتی شرمنده از درگاه خداوند می‌شوی، و ندای «العفو العفو» سر میدی در همه این لحظات تنها خدا است که به نجواهای عاشقانه تو گوش فرا می‌دهد و دست در دستت می‌گذارد تا به صراط مستقیم بروی و از ضالین نباشی.

چه حس خوبی در این سه روز داری، حالا سبک شده‌ای، وقتی اعمال ام داوود را انجام می‌دهی سبک شده‌ای، دلت می‌شکند و وقتی سجده آخر را که می‌کنی، جانماز تو خیس اشک است و این به معنای آن است که پذیرفته و آماده برای جهاد با نفس شده‌ای و ستارالعیوب باز هم ساتر گناهان تو شده و به تو فرصت دوباره داده است.

خداوند توبه تو را پذیرفته و تو را بخشیده است، خالق به عهد خود که گفته بود «ادعونی، استجب لکم» عمل کرده حال نوبت تو است که به عهد خود وفادار باشی.

درست است که حضور در مراسم اعتکاف برای همه زیباست، اما زیباتر آن است که جوان باشی و وقتی توان در بدن داری، بندگی خدا را بکنی.

حالا این مراسم اعتکاف به قدری در زنجان فراگیر شده که حتی در دورترین نقاط و روستاهای کوچک نیز عاشقان می‌روند تا با خدای خود خلوت کنند.

سفره بخشش الهی در مراسم اعتکاف در زنجان به قدری وسیع و گسترده شده که امسال بیش از 5 هزار نفر به میزبانی 56 مسجد در آن حضور دارند.

از مساجد بزرگ زنجان که امکانات بسیار دارند تا روستای کوچکی همچون اژدهاتو این روزها حال و هوای معنوی دارد و بوی خدایی گرفته است.

این روزها آنچه شنیده می‌شود، نجواهای «العفو، العفو» است و انجام اعمال ام‌داود، اجرای تواشیح است و قرائت قرآن، هر دقیقه از این روزها صدای صلوات شنیده می‌شود و ختم قرآن روزانه شده است.

ای کاش این روزهای بخشش و زدودن غبار دل از گناه و مصعیت تمام نشود، تا افراد بیشتری از آن بهره‌مند شده و دل‌پاک‌تر به استقبال ماه شعبان و رمضان بروند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها