کد خبر: ۳۷۰۹۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

فارس به نقل از رویترز، پراناب مخرجی که به شیکاگو سفر کرده است تصریح کرد: هند چهارمین وارد کننده بزرگ نفت جهان به واردات نفت از ایران ادامه می دهد .

این در حالی است که آمریکا و اروپا تحریمهایی را علیه بانک مرکزی ایران و واردات نفت این کشور اعمال کرده اند . بر اساس این گزارش آمریکا از مشتریان بزرگ نفت ایران در آسیا خواسته است تا واردات نفت از ایران را کاهش دهند .

هند 12 درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند. ایران دومین صادر کننده بزرگ نفت به هند پس از عربستان به شمار می رود و هر سال 12 میلیارد دلار نفت به این کشور صادر می کند .

مخرجی در ادامه گفت: هند نمی تواند هیچ تصمیمی در خصوص کاهش ناگهانی واردات نفت از ایران اتخاذ کند هند یک کشور در حال توسعه و نوظهور است و برای تامین انرژی مورد نیاز خود به واردات وابسته است .

آمریکا 31 دسامبر 2011 تحریمهای غیرقانونی جدیدی را بر ضد ایران اعمال کرد و وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز در نشست اخیر خود در بروکسل تحریمهای اقتصادی و تجاری جدیدی بر ضد ایران از جمله تحریم واردات نفت از جولای را تصویب کردند .

رشد اقتصادی هند از 8.5 درصد در سال 2011 به کمتر از 7 درصد در سال جاری خواهد رسید .

وزیر دارایی هند افزود: امسال به علت ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و کاهش رشد اقتصادی کشورهای صنعتی و توسعه یافته با کاهش رشد اقتصادی هند روبرو خواهیم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها