کد خبر: ۳۶۹۰۷
زمان انتشار: ۰۱:۲۰     ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
اعتصاب عمومي کارگران در ايتاليا عليه سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت، سيستم حمل و نقل عمومي اين کشور را فلج کرده است.

به گزارش 598 به نقل از پرس تي‌وي،با تظاهرات روز جمعه (۷ بهمن) کارکنان سيستم حمل و نقل عمومي و اعضاي اتحاديه‌هاي کارگري عليه سياست‌هاي دولت ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا، سيستم حمل و نقل اتوبوس، قطار و مترو در اين کشور به طور کامل متوقف شده است و يا با تاخير زياد صورت مي‌گيرد.

ديگر خدمات عمومي نظير سيستم فاضلاب، مدارس دولتي و کارکنان فرودگاه‌ها نيز تعطيل شده است.

اين اولين اعتصاب عمومي است که عليه مونتي و سياست‌هاي رياضت اقتصادي وي صورت مي گيرد و کارشناسان معتقدند اين مسئله بر بيکاري، رفاه و کمک‌هاي تحصيلي تاثير منفي خواهد داشت.

معترضان معتقدند آن‌هايي که عامل ايجاد اين بحران هستند و سودهاي کلان نصيب‌شان شده، هدف سياست‌هاي رياضتي دولت قرار نگرفته‌اند.

يکي از معترضان گفت: "کارگران يقه آبي، دانشجويان و فقرا تاکنون اقدامي عليه بانک‌داران، مديران و سيستم‌هاي مالي انجام نداده‌اند."

سياست‌هاي جنجالي رياضت طلبانه اقتصادي دولت ايتاليا براي اجرايي شدن نيازمند تصويب در پارلمان اين کشور است.

ايتاليا همچنين صحنه اعتصاب رانندگان کاميون بوده است که اين اعتصاب موجب ايجاد ترافيک سنگين در بزرگراه‌هاي اين کشور شده است؛ همچنين تعدادي از شهرهاي ايتاليا به دنبال اين اعتصاب عمومي با کمبود سوخت و مواد غذايي روبرو شده‌اند.

وخامت بحران بدهي دولت‌هاي اروپايي را بر آن داشته تا سياست‌هاي رياضت اقتصادي و اصلاحات مالي سختي در پيش گيرند که اين مسئله ناآرامي‌هاي اجتماعي و برگزاري اعتراضات گسترده مردمي را در بسياري از کشورهاي اروپايي به دنبال داشته است.

بيم آن مي‌رود که تعلل در حل و فصل بحران بدهي منطقه يورو که از اواخر سال ۲۰۰۹ در يونان آغاز و سپس کشورهاي ايتاليا، اسپانيا و فرانسه را در سال گذشته در بر گرفت، نه تنها اروپا بلکه ديگر کشورهاي جهان را دچار بحران کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها