کد خبر: ۳۶۷۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۰۶ بهمن ۱۳۹۰
رئیس جمهور در کرمان ریشه های نابسامانی بازار ارز را اشتباهات بانک مرکزی ، برخی دستگاه ها ، دلالان و خبرگزاری ها دانست .
به گزارش 598 به نقل از مشرق ، رئیس جمهور در سخنان خود در مراسم افتتاح همزمان چندین طرح صنعتی و معدنی در استان کرمان گفت: بعضی ها خیلی بد اخلاق و خراب شده اند. به خاطر یک کرسی نمایندگی مجلس و یا پست دولتی با تشکیل باندها و گروهها چه ها که نمی کنند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه نمونه ای از اقدامات این گروهها داستان ارز و طلاست به شیوه های مختلف مصرف ارز در کشور اشاره کرد و افزود: گروهی برای واردات عده ای هم برای سرمایه گذاری در خارج از کشور و عده ای دیگر هم برای امور مسافرتی از مصرف کنندگان ارز هستند.

وی اضافه کرد: همه کسانی که ارز می خواهند بانک مرکزی ارز موردنیازشان را تأمین کرده و اکنون هم با قیمت پایه تأمین می کند و حتی یک نفر هم طی امسال پیدا نشده است که بگوید می خواستم کالایی وارد کنم اما بانک مرکزی به من ارز نداد.

رئیس جمهور همچنین گفت:  ارزش کل کالایی که در 9 ماهه نخست امسال وارد کشور شد 44 میلیارد دلار بود که تا پایان سال پیش بینی می شود به 60 میلیارد دلار برسد که البته بانک مرکزی تاکنون 55 میلیارد دلار ارز فروخته و از این پس هم می فروشد. آیا با این وجود کمبود ارز در کشور داریم؟

رئیس جمهور گفت: پس مشکل کجاست و این همه سر و صداها چه بود و اینکه قیمت ارز بالا برود چه بود.
 
آقای احمدی نژاد افزود: در این قضیه 2 تا 3 گروه دست اندرکار بودند که گروه نخست آن باندهای دلالی بودند که همیشه از آشفته بازار سود می برند و آمدند با استفاده از برخی خلاء های قانونی سر و صداهایی درست کردند که البته در بانک مرکزی و برخی دستگاه ها اشتباهاتی هم بود به این دلیل که به این سیستم اعتماد کردند و هر چه ارز خواستند به آنها دادند تا به دست وارد کننده و یا کسانی که نیاز دارند برسد.
 

رئیس جمهور گفت: این گروه به جای اینکه ارز را به وارد کننده بدهند در جیب خود گذاشتند ، سر و صداها کردند که قیمت ارز قرار است تا 2 تا 3 هزار تومان افزایش پیدا کند تا اینکه گرانتر بفروشند.

آقای احمدی نژاد افزود: یک گروه دیگر که با اینها جفت شدند برخی سیاسیون بودند البته به ظاهر سیاسیون ، از آن طرف به بانک مرکزی فشار می آوردند که چرا قیمت ارز را بالا نمی برید، این بیت المال است قیمت را باید بالا ببرید.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی اضافه کرد: سپس خود اینها می روند بیرون می ایستند و می گویند ای وای دولت نمی تواند ، نمی خواهد و توان اقتصادی ندارد و آشفته بازاری درست کردند که عده ای چند روزی حسابی بردند.

آقای احمدی نژاد گفت: در برخی روزهای تعطیل ، برخی خبرگزاری ها به صورت لحظه ای درباره قیمت سکه و ارز پیامک می دادند و بازی زشت اقتصادی ، سیاسی و رسانه ای بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
با نظر رئیس جمهور موافقم.
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
آقای احمدی نژاد جان مادرت یه فکری به حال بازار بکن / فعالیت هاتون بسیار گستردست و دشمناتون زیاد با این حال شما توانایی کنترل بازار را داریدپس بجنبید .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها