کد خبر: ۳۶۴۵۶
زمان انتشار: ۰۱:۵۳     ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
این دختری که به راحتی جلوی دوربین اجنبی ها و معاندان نظام اسلام خودش را برهنه می کند و دست به چنین رسوایی می زند، گلشیفته ی سینمای ایران است.
 به گذشته جشنواره فیلم فجر که نگاه می کنیم ، خاطرات برایمان زنده می شود ، که در جشنواره ی چندم چه کسی سیمرغ گرفت، رکورد سیمرغ دست کیست و دیگر آمار و ارقام و خاطراتی که جنبه ی نوستالوژیک دارد.

اما وقتی می بینیم وضعیت امروز کم سن و سال ترین کسی که از بزرگترین رویداد سینمایی کشور سیمرغ دریافت کرده است ، کاممان تلخ می شود.

گلشیفته فراهانی با بازی در فیلم تحسین شده ی مهرجویی یعنی درخت گلابی در 14 سالگی، رکورد کم سن و سال ترین دارنده سیمرغ جشنواره را یدک می کشد.

نام گلشیفته خیلی زود بر سر زبان اهالی سینما و همینطور قشر عام سینما افتاد و محبوبیت ویژه ای پیدا کرد .

چهره گرم و دلنشین و بازی خوب او باعث شد که کارگردانان بزرگ خیلی زود به او اعتماد کنند و نقش های اول و محوری آثارشان را به او بسپارند و باعث شدند که خیلی زود گلشیفته سینمای ایران به یک ستاره تبدیل شود و نقش های ماندگاری را از خود به یادگار بگذارد.

نقش های ماندگار که شاید مهم ترین آنها ، نقش مادری دلسوز و فداکار در شاهکار رسول ملا قلی پور یعنی "میم مثل مادر" می باشد.

نقش حبیبه که دختری زخم خورده از نسل امروز ، دغدغه مند و صلح طلب که از جنگی که در نقشی در آن نداشت در فیلم خوب حاتمی کیا "به نام پدر" از دیگر هنر نمایی های به یادگار مانده از گلشیفته است .

از دیگر فیلم هایی که گلشیفته فراهانی در آن نقش های شاخص را ایفا کرده است می توان به "درباره الی" ، "همیشه پای یک زن در میان است" ، "ماهی ها عاشق می شوند" ، "دیوار" ، "سنتوری" ، "گیس بریده" و ... نام برد.

قبل از اکران درباره الی اصغر فرهادی بود که گلشیفته از ایران رفت و شایعاتی پیرامون ازدواج او با یک تاجر مصری سر زبان ها افتاد که به تدریج این شایعات بیشتر و بیشتر شد .

گلشیفته با بازی در یک فیلم کردی، فرانسوی که بدون حجاب در ان حاضر شده بود ، حرف و حدیث های زیادی را به وجود آورد و تیتر یک رسانه های مختلف شد.

بازی گلشیفته در این فیلم از یک سو خشم عده ای را به شدت بر انگیخت و باعث شد موضع بسیار شدیدی بر علیه او گرفته شود و از سوی دیگر برخی از مسئولین تلاش خودشان را برای بازگرداندن گلشیفته به ایران آغاز کردند . کاری که جز دلسوزی برای این هنرمند چیز دیگری نبود.

اما گلشیفته با مصاحبه بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و حجاب و همچنین بازی در فیلم "جای اژدها" که در آن عملا حجب و حیا را کنار گذاشته و به راحتی بازیگر مرد فیلم را می بوسد و در رخت خواب با پوشش بسیار نا مناسب حاضر می شود و . . .

گلشیفته با این عمل تمام پل های پشت سر خودش را به امید مبدل شدن به ستاره های هالیوودی خراب کرد و راهی برای خودش و دلسوزانش در ایران و حتی پدر و مادرش باقی نگذاشت .

با این وجود گلشیفته در ایران هنوز اندک طرفدارانی بخاطر نقش آفرینی های درخشانش در ایران اسلامی داشت .

اما در حالی که مدتی بود بی اخلاقی های او را بخاطر مسائل و حاشیه های مختلف از یاد برده بودیم ، ناگهان عکسی از او در فضای سایبری منتشر شده است . عکسی که در آن نیم تنه ی بالای گلشیفته کاملا برهنه است و ... (نوشتن در موردش سخت است).

با مصاحبه هایی که پدر و مادر فراهانی انجام دادند و ادعا کرده بودند که دختر نازنین شان اهل چنین بی حیایی ها و خود فروشی ها نیست و اینکه این کار یک خائن است و این عکس ساختگی و فتو شاپ است ، اندک امیدی در دلمان زنده شد که شاید حق با خانواده ی فراهانی باشد.

اما با پخش شدن فیلم رسمی این حرکت او در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، تمام امیدهایمان نقش بر آب شد .

این دختری که به راحتی جلوی دوربین اجنبی ها و معاندان نظام اسلام نیم تنه بالای خودش را برهنه می کند و دست به چنین رسوایی می زند و خود فروشی می کند گلشیفته ی سینمای ایران است . مادر دلسوز "میم مثل مادر" ، حبیبه دوست داشتنی "به نام پدر" ، سپیده دلسوز "درباره ی الی" و . . . است.

اینکه گلشیفته با چه رویا و تفکری از ایران رفت و دست به چنین اقداماتی زد و دل تمام طرفداران ، خانواده و سینمای ایران را به درد آورد نامعلوم است .

آیا رویای گلشیفته ستاره هالیوود شدن است یا اعتراض به حجاب و نظام و اسلام ؟

بر فرض اینکه گلشیفته از دست رفته با این رفتار و خود فروشی ها مبدل به سوپر استار هالیوود شد . سئوال اینجاست که می ارزد به این رسوایی؟

مگر میترا حجار همین راه را نرفت و زود پشیمان شد و برگشت ؟

آیا گلشیفته قبل از اینکه تصمیم خودش را عملی کند با حجار مشورت کرده بود که از اوضاع آن سوی آب با خبر شود که چگونه از او استفاده ی ابزاری می کنند ؟

این رفتار فراهانی آنقدر ناراحت کننده و شوک آور بود که به جز تاسف خوردن حرف به زبان نمی آید و کاری از دست قلم هم ساخته نیست .

اما اگر گلشیفته فراهانی که در ایران جایگاه خودش را پیدا کرده بود ، طمع نمی کرد و کمی صبوری و متانت خرج می داد تبدیل به زن اول سینمای ایران می شد . و این را از استعداد و کارنامه هنری درخشانش در وطنش می شد پیش بینی کرد.

اما او راهی را انتخاب کرد که احتمال موفقیتش یک هزارم موفقیت در مملکت خودش هم نبود .
باید دید که چند صباح دیگر ، همین نشریات مبتذل و همین فیلم سازان آثار سخیف سراغ ستاره پر فروغ سابق سینمای ایران ، و ابزار و آلت دست امروز غریبان خواهند رفت؟

امثال گلشیفته که دارای استعداد درخشان در بازیگری باشند در صنعت سینمای کشورمان بی شمارند، اما امیدواریم که بی راهه ای که فراهانی طی کرد و خودش قاتل هنر خودش شد را تکرار نکنند.

منبع : وبلاگ " جابر مطهری زاده "
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها