598 به نقل از خبرگزاري
دانشجو، درباره فيلم سازان و هنرپيشههايي كه نسبت به اظهارات فرج الله
سلحشور، دست به نوشتن بيانيه برده، اما در برابر اقدام سخيف گلشيفته
فراهاني سكوت كردند، گفت: براي بررسي اين اتفاق نبايد تنها به بيانيه نوشتن
عليه فرج الله سلحشور اكتفا كرد، بلكه بايد روند 30 سالهاي كه بر جو
سينماي كشور حاكم بوده را ارزيابي كنيم.
مسئول فرهنگي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) افزود: بعد از پيروزي
انقلاب اسلامي انتظار ما اين بود كه همسو با تحولات بنيادين در عرصه
مديريتي، در عرصه سينما نيز تحولاتي با محوريت آرمانهاي انقلاب داشته
باشيم، اما شاهد بوديم كه همتي كه بايد از سوي دغدغهمندان اين حوزه وجود
داشته باشد، نبود و اين دغدغه خنثي يا بيتفاوت بود.
اين فعال دانشجويي با بيان اينكه طي اين سال ها هر فيلمساز يا هنر پيشه
دغدغهمندي كه در فضاي انقلاب گام برداشت تخريب شد، گفت: اين روند طي 30
سال ادامه پيدا كرد تا جايي كه در قالب بيانيه سلحشور سر باز كرد و جناح
مقابل با دغدغههاي خود نسبت به اين بيانيه اعتراض و حضور در بازيهاي وي
را تحريم كردند.
عبدالاحد افزود: سكوت اين افراد در نوع
مواجهه جريان غربگرا با محصول اصغر فرهادي و عملكرد گلشيفته را بايد در
نبود اخلاق و آرمانهاي انقلابي در سينمايي ايران ديد.
وي عنوان كرد: اگر اخلاق در سينماي ما دغدغه بود، هيچ كس نسبت به اقدام
گلشيفته فراهاني سكوت نميكرد؛ اين سكوت نشان ميدهد كه چه موضوعاتي در
سينماي كشور دغدغه نيست.
مسئول فرهنگي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: عادي سازي
فضاي بي اخلاقي و شكستن قبح دين مسئلهاي است كه در فيلمهاي صدا و سيما
دنبال ميشود و معدود فيلمي كه تلاش كرده تا اين فضا را محدود كند، به دليل
عدم حمايت نتوانسته به يك جريان تبديل شود تا در برابر جريان مقابل
ايستادگي كند.
اين فعال دانشجويي گفت: هر فردي در سينماي ايران كه در هر قالبي فعاليت
ميكند، اگر ذرهاي دغدغه آرمانهايي را كه به خاطر آن خون داديم را در دل
داشته باشد، ميداند كه براي ايستادگي در برابر اين سكوت بايد يك جبهه
فرهنگي و جريان شكل بگيرد.