کد خبر: ۳۶۲۰۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
يك نشريه آمريكايي با اشاره به سفر اروپايي روحاني در گزارشي نوشت: رئيس‌جمهور ايران به چيزي بيش از دعاي پاپ نياز دارد.
به گزارش پایگاه 598، كيهان نوشت:

در سفر اروپايي حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان، جدا از ديدارهاي سياسي و گفت‌وگوهاي اقتصادي، ديدار با پاپ رهبر كاتوليك‌هاي جهان در واتيكان به نوبه خود ديداري مهم تلقي مي‌شود، ملاقاتي كه در آن رئيس‌جمهوري اسلامي ايران از رهبركاتوليك‌هاي جهان «التماس دعا» كرد.

به گزارش جام نيوز، نشريه آبزرور در گزارشي با عنوان «رئيس‌جمهور ايران چيزي بيشتر از دعاي پاپ نياز دارد» به سفر اروپايي حسن روحاني و ديدار وي با پاپ اشاره كرده و مي‌نويسد: «پاپ حدود 40 دقيقه از وقتش را به رئيس‌جمهور ايران اختصاص داد و در پايان حسن روحاني از وي خواست تا براي او دعا كند و اين «مسئله بزرگي» است.»

آبزرور در ادامه مي‌نويسد: «بعد از اين ملاقات، رئيس‌جمهور ايران با ديگر رهبران واتيكان نيز ديدار كرد و مشخص است كه در مورد برنامه هسته‌اي ايران و توافق آن بين رئيس‌جمهور ايران و پاپ حرف‌هايي رد و بدل شده و هر دو طرف خواستار مبارزه با تروريسم نيز شده‌اند.»

اين نشريه آمريكايي در ادامه مدعي مي‌شود: «اسلام بخصوص مذهب شيعه، از گذشته خصومت زيادي با پاپ و كاتوليك‌ها داشته و اكنون ديدار آقاي روحاني را بايد قدمي به سمت كاهش تنش‌ها تلقي و عملكردي مثبت از سوي ايران ارزيابي كرد.

اين نشريه آمريكايي با اشاره به برنامه‌هاي ديگر حسن روحاني و معاهدات تجاري مهم ميان ايران و فرانسه و ايتاليا، اضافه كرده است: «اين سفر اتفاق مهمي براي رئيس‌جمهور ايران است، اما آقاي روحاني با مشكلات زيادي روبروست و بسياري از آنها همچنان مشكلات ناشناخته‌اي هستند كه مشكلات داخلي وي به حساب مي‌آيند.

انتخابات مهم مجلس و انتخابات مهم خبرگان در بيست و ششم ماه فوريه برگزار خواهند شد كه مورد توجه ناظران بين‌المللي است. انتخابات مجلس خبرگان بسيار مهمتر از انتخابات مجلس است، زيرا افرادي به اين مجلس راه مي‌يابند كه رهبر عالي ايران را انتخاب مي‌كنند.

آبزرور در پايان مي‌نويسد: «اگرچه آقاي روحاني شايد در اروپا اينگونه القا كند كه شرايط كشورش بعد از تحريم‌ها، بسيار عادي و بدون مشكل است؛ اما تمامي موضوع وقتي روشن مي‌شود كه انتخابات ماه فوريه در ايران برگزار شود. اين انتخابات از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و آينده ايران و تغييرات در اين كشور در گرو اين انتخابات مهم است. چيزي كه مشخص است اينكه دعاي پاپ نمي‌تواند كاري براي روحاني انجام دهد. اگرچه دعاي پاپ ضرري هم ندارد، اما روحاني به چيزي بيشتر از دعاي پاپ نياز دارد.

از محتواي گزارش اين نشريه آمريكايي مشخص است كه اين گزارش در جهت سياست دشمن درخصوص اختلاف‌افكني ميان مسئولين تنظيم شده است.

لازم به ذكر است كه دولت تنها مجري برگزاري انتخابات است و به غيراز اين وظيفه، نقش ديگري در انتخابات ندارد.

از سوي ديگر، مشكل دولت يازدهم، مسائل اقتصادي و عمل به وعده‌هاي فراواني است كه درخصوص دوره پسابرجام به مردم داده است و نه انتخابات مجلس و خبرگان.

دشمنان نظام همواره در آستانه برگزاري انتخابات، تمامي تلاش خود را به كار مي‌برند تا با اختلاف‌افكني ميان مسئولين و همچنين صفوف مردم، به اهداف خاص خود دست يابند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها