کد خبر: ۳۶۱۵۹
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش شیعه آنلاین، یک منبع آگاه از وخامت حال آیت الله شیخ «محمدعلی تسخیری» دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد.

این منبع آگاه حاضر به دادن جزئیات بیشتری در این باره نشد اما بررسی های انجام شده توسط خبرنگار ما حاکی از آن است که آیت الله تسخیری که چندی پیش سکته کرده و زیر تیغ جراحی رفته بود، از حال مناسبی برخوردار نیست.

گفتنی است آیت‏ الله شیخ «محمدعلی تسخیری» فرزند مرحوم آیت‏الله شیخ «علی ‏اکبر تسخیری» در سال 1323 هجری ‏شمسی چشم به جهان گشود.

وی تحصیلات مقدماتی و دروس حوزوی را تا مرحله درس خارج در محضر اساتید بزرگی نظیر آیات عظام شهید محمدباقر صدر، ابوالقاسم خویی، محمدسعید حکیم، میرزا جواد تبریزی، شیخ کاظم تبریزی، صدرا بادکوبی و شیخ مجتبی لنکرانی و غیره سپری نمود و در کنار آن، دروس دانشگاهی را نیز در رشته ادبیات عرب، فقه و اصول در دانشکده معروف فقه نجف اشرف فرا گرفت.

او همزمان با تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف به تدریس دروس رایج حوزوی نیز اشتغال داشت و در نتیجه مجاهدت های سیاسی، مدتی در سیاهچال های رژیم بعث زندانی شد. در حوزه علمیه قم نیز نزدیک به 12 سال در درس های اساتید بزرگی نظیر آیات عظام سید محمدرضا گلپایگانی، میرزا هاشم آملی و شیخ حسین وحیدخراسانی شرکت کرد.

وی پس از پيروزي انقلاب اسلامی مسئولیت های اجرایی زیادی برعهده داشته که آخرین آن دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است. او در همایش های بین المللی و داخلی زیاد شرکت کرده است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها