کد خبر: ۳۵۹۰۸
زمان انتشار: ۰۲:۵۶     ۳۰ دی ۱۳۹۰
وزیر آموزش و پرورش به تعطيلي روز پنج‌شنبه اشاره و عنوان كرد: تعطيل‌شدن پنج‌شنبه‌ها يك اصل اسلامي است و حتي حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها هم در اين روز تعطيل هستند و اين تعطيل بودن به ساعت استاندارد و لازم براي دروس لطمه‌اي وارد نخواهد كرد.
ایسنا، حميدرضا حاجي‌بابايي در كارگاه‌ آموزشي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، تجلي مشاركت، معنويت و عدالت و تعليم و تربيت كه صبح پنجشنبه در سالن صباي صدا و سيما خراسان رضوي برگزار شد، تصريح كرد: مدارس بايد به تجهيزات الكترونيكي مجهز باشند و در اين راستا براي همه مجتمع‌هاي آموزشي يك مهندس فناوري اطلاعات به كار گرفته شود.

وي ادامه داد: در رويكرد سند تحول بنيادين، معلم نقش اساسي و كليدي دارد و ما همه چيز را براي معلم مي‌خواهيم، معلم اصل نظام تعليم و تربيت است، ما در اين تحول معلم را كارمند به حساب نمي‌آوريم، بلكه معلم يك پژوهشگر است و هر مجتمع آموزشي بايد به يك پژوهشگاه تبديل شود.

وزير آموزش و پرورش كشور با اشاره به اينكه سند تحول بنيادين نشات گرفته از پيامبر اسلام و معصومان بوده و در راستاي هدف تربيت ديني و اسلامي پيش مي‌رود، بيان كرد: همه آنچه كه مي‌تواند باعث پيشرفت آموزش و پرورش شود، در اين سند تحول مورد توجه قرار گرفته است.

وي به تعطيلي روز پنج‌شنبه اشاره و عنوان كرد: تعطيل‌شدن پنج‌شنبه‌ها يك اصل اسلامي است و حتي حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها هم در اين روز تعطيل هستند و اين تعطيل بودن به ساعت استاندارد و لازم براي دروس لطمه‌اي وارد نخواهد كرد.

حاجي‌بابايي با بيان اينكه بودجه 100 ميليارد توماني، براي فناوري به استان‌ها اختصاص داده شده است، توضيح داد: همه روش‌هاي تدريس ما بايد با بحث تحولي كه مي‌خواهيم در هوشمندشدن مدارس ايجاد كنيم، هماهنگ شود و اين كار جز با آموزش معلمان و در دسترس بودن امكانات و چند رسانه‌اي شدن بحث تربيت و آموزش امكان‌پذير نيست.

وزير آموزش و پرورش به تغيير كتاب‌هاي درسي بر مبناي طرح سند تحول اشاره كرد و افزود: كتاب‌هاي درسي بايد دانش‌آموزان را اهل فكر، نوآوري و خلاقيت بار بياورد و رنگ و بويي خدايي و قرآني داشته باشد به طوري كه دانش‌آموزان در يادگيري آن‌ها، از سمع و بصر استفاده كنند.

وي در بيان علت كمبود امكانات افزود: در كشور 40 درصد مدارس كمتر از 50 دانش‌آموز و 62 درصد مدارس كمتر از 100 دانش‌آموز دارند و اين پراكندگي باعث كمبود و در اختيار نگرفتن امكانات شده است.

حاجي‌بابايي در توضيح ساخت مجتمع‌هاي جديد آموزشي در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش اظهارداشت: اين مجتمع‌ها بايد با معماري اسلامي - ايراني ساخته شوند، به طوري كه فرد هر گاه وارد مدرسه مي‌شود،‌ مدرسه را نشانگر دين و هويت و اصل و ريشه خود بيابد.

وزير آموزش و پرورش از افتتاح دانشگاه ويژه‌ فرهنگيان خبر داد و افزود: از سال آينده، ‌در دانشگاه ويژه فرهنگيان 25 هزار دانشجو در رشته‌هاي مختلف مي‌پذيريم كه دانشجويان آن، مي‌توانند تا مقطع دكترا به تحصيل ادامه دهند، هدف ما آموزش و تربيت صحيح و دقيق دانشجويان بر مبناي فلسفه تعليم و تربيت اسلامي و روش‌هاي تدريس مطابق فناوري در سند تحول بنيادين است و دانشجوياني در اين دانشگاه پذيرفته مي‌شوند كه رتبه‌هاي بسيار بالايي داشته باشند.

وي به چشم‌انداز نظام آموزشي جديد (3- 3- 6) اشاره كرد و ادامه داد: اين طرح از سال 1368 كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شده بود، تا به حال معلق و اجرا نشده باقي مانده بود، اين يعني در اين سال‌ها دانش‌آموزان ما، در واقع يك سال را جهشي طي مي‌كردند و به اين دليل که با 5 ساله بودن، اهداف دوره ابتدايي به صورت كامل تحقق نمي‌يافت، در نتيجه دانش‌آموز دچار افت تحصيلي و مشكلات پرورشي - تربيتي مي‌شد.

حاجي‌بابايي به پيشرفت خراسان‌رضوي در راستاي تحقق اهداف سند تحول بنيادين آموزش و پرورش اشاره و اظهار كرد: همكاري استاندار خراسان‌رضوي، در پيشرفت اين هدف،‌ چشمگير و قابل قدرداني است و اميدوارم هوشمندشدن مدارس در مشهد هر چه زودتر تحقق كامل يابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۰
۰
۰
حق الناسی بر حق الناس هایت اضافه کردی تازه رنگ و لعاب اسالامی هم به او می دهی؟ آیا واقعا به عنوان کسی که ادعا داری معلم بودی فرقی بین دانش آموزی که با اکراه و اجبار به مدرسه می آید با طلبه ای که با انتخاب و آگاهانه و آنهم با انتخاب نوع معلم و همدرس و و... فرقی باهم ندارند که این دو را با هم یکی می دانی؟!
آیا اصرار بر ساده گیری و نمره دادن ها برای افزایش معدل دانش آموزان و افزایش و رشد قبولی ها در دوره وزارت شما هم جزئی از دستورات اسلام است؟
آیا به کارگیری اضعف معلمین در استان همدان به عنوان مدیر کل و رئیس و معاون اداره کل و نواحی هم جزئی است اسلام است؟
آیا مطالبات مالی از سال 84 تا کنون در استان همدان هم از دستورات اسلام است؟
آیا استخدام فرزندان معاونین اداره کل استان همدان هم از اسلام است؟
آیا جدا کردن و کنار گذاشتن باسوادان و فرهیختگان از دایره اداری ادارات و مدیریت مدارس هم از اسلام است؟
آیا توسعه کمی و نه کیفی مدارس نمونه و تیزهوشان و آنهم یکشبه و در یک جلسه نیم بند فرمایشی هم از دستورات اسلام است؟
آیا سخنرانی و ایجاد تفرقه توسط شما در بین صفوف مسلمانان در نماز جمعه هم که با تذکر امام جمعه به شما جمع و جور شد نباید شما را از تکروی و تکروی و تکروی ها به خود آورد؟

والعاقبه للمتقین
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها