کد خبر: ۳۵۸۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۲۹ دی ۱۳۹۰

پرس تي‌وي- هزاران نفر با برگزاري تظاهرات در پاريس به برنامه‌هاي نيکلا سارکوزي رئيس جمهوري فرانسه در زمينه بحران بي‌کاري، اعتراض کرده‌اند.

در پي کاهش رتبه اعتباري فرانسه از AAA، نيکلا سارکوزي در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري اين کشور، تشکيل جلسه فوق‌العاده شوراي اشتغال را با هدف بهبود وجه مخدوش شده‌اش در داخل خواستار شده است. 
 
انتخابات رياست جمهوري در فرانسه در دو مرحله در ماه‌هاي آوريل و مي، برگزار مي‌شود. 
 
رئيس جمهوري فرانسه روز چهارشنبه پس از يک ملاقات چهار ساعته با رهبران کارگري و تجاري در کاخ اليزه، از برنامه‌اي ۴۳۰ ميليون يورويي ( ۵۵۰ ميليون دلاري) با هدف کاهش بي‎کاري و شروع دوباره رشد اقتصادي خبر داد. 
 
معترضان فرانسوي روز چهارشنبه با برگزاري تظاهرات در خيابان‌هاي پاريس مراتب خشم خود را از تدابير گنجانده شده در اين برنامه ابراز داشتند. 
 
فعالان اقتصادي، مديريت ضعيف سارکوزي را عامل افزايش بي‌کاري و همچنين کاهش رتبه اعتباري اين کشور از سوي موسسه استاندارد اند پورز مي‌دانند. 
 
بر اساس گزارش‎هاي موجود و بنابر آمارهاي رسمي، بي‎کاري در فرانسه بيش از ده درصد مشخص شده است. اين درحالي است که برخي از آمارهاي غير رسمي نيز بي‎کاري در فرانسه را بيش از ۱۷ درصد عنوان کرده‎اند. 
 
کاهش رتبه اعتباري فرانسه از سوي موسسه اعتباري" استاندارد اند پورز" در حالي صورت گرفته است که نيکلا سارکوزي در تلاش است تا خود را درزمينه مديريت بحران در فرانسه به عنوان دومين قدرت اقتصادي برتر در منطقه يورو، فردي کارآمد نشان دهد. 
 
سارکوزي پس از اين ديدار همچنين گفت که وي قصد دارد تا قبل از پايان ژانويه، برنامه‌هايش را در زمينه بي‌کاري ارائه دهد. 
 
رئيس جمهوري فرانسه همچنين تصريح کرد که وي قصد دارد قسمتي از فشارهاي موجود بر دوش بخش رفاه اجتماعي را از شرکت‌ها به مصرف کنندگان منتقل کند. 
 
سارکوزي همچنين يادآور شد که قصد دارد تا کارگران را متقاعد سازد تا با کاهش پرداخت‎ها در ازاي تامين امنيت شغلي موافقت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها