کد خبر: ۳۵۶۲۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۲۸ دی ۱۳۹۰
عضو کمیسیون ‌‌سیاست خارجی مجلس :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:مجازات عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای‌ را در دادگاه‌های بین‌المللی ‌پیگیری می‌کنیم.
اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: در دنیای کنونی نهادهایی تشکیل شده که مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و این در حالی است که سران چنین تشکل‌هایی به طور کامل از سوی کشورهای غربی اداره و هدایت می‌شوند.
وی تصریح کرد: نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر با این رویکرد تشکیل شدند که تنها منافع کشورهای غربی را پیگیری کرده و در حقیقت دفاع از حقوق ملت‌ها هیچگاه برای آنها موضوعیت نداشته است.
 
*امیدی به مجامع غربی برای دفاع از حقوق خود نداریم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر اینکه دولت‌ها و ملت‌های مستقل و مخالف نظم ناعادلانه حاکم بر جهان امروز برای پیگیری حقوق خود هیچگاه امیدی به مجامع و نهادهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر ندارند، گفت: علت این ‌بی‌اعتماد نوع رویکردی است که این نهادها به موضوع حقوق بشر دارند.
کوثری خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما معتقدیم که برای دفاع از شهروندان خود و احقاق حقوق ملت ایران نباید به چنین نهادهایی امید داشته و خودمان باید حقوق ایران و ایرانی را پیگیری کنیم.
وی با اشاره به رهنمودهای رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی مبنی بر مجازات عاملان و کسانی که دستور به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را صادر کردند، گفت: معظم‌له تاکید فرمودند که ملت ایران این افراد را مجازات خواهند کرد.
کوثری تاکید کرد: به طور قطع مجازات عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان یک شعار نیست و ما از تمام توان خود برای تحقق این مهم استفاده خواهد کرد.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه از دو مسئول آمریکایی که چندی پیش موضوع ترور سردار قاسم سلیمانی را به صورت رسمی مطرح کرده‌ بودند، شکایت کرده و در کنار آن راه‌های دیگر پیگیری حقوق ملت ایران را به صورت جدی و با جسارت طی خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها