کد خبر: ۳۵۰۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۲۳ دی ۱۳۹۰

به گزارش  598 به نقل از جام نیوز، سایت شبکه خبری پرس تی وی روز پنجشنبه (12 ژانویه / 22 دی) از افزایش 10 میلیون نفری فقرای آمریکایی خبر داد.
بر اساس این گزارش، طبق نتایج تحقیق صورت گرفته از سوی دانشگاه ایندیانا که روز چهارشنبه (11 ژانویه، 21 دی) منتشر شد، تعداد شهروندان آمریکایی که در فقر زندگی می‌کنند در سال 2010 به 46.2 میلیون نفر افزایش یافت.

این رقم در مقایسه با تعداد فقرا در سال 2003 (36.5 میلیون نفر) 27 درصد افزایش یافته است. آمریکا از سال 2007 با رکود اقتصادی مواجه شده است.

طی این دوره با افزایش نرخ رشد جمعیت آمریکا به 3.3 درصد، جمعیت این کشور در حال حاضر به حدود 310 میلیون نفر رسیده است.

بر اساس تعریف فقر در آمریکا، وقتی درآمد سالیانه یک خانواده 4 نفری از 22 هزار و 113 دلار کم‌تر باشد، این افراد فقیر هستند.

در این تحقیق از داده‌های اداره آمار آمریکا و همچنین سایر ارقامی که از سوی دولت اعلام شده بود، استفاده شده است.

بر اساس این تحقیق، فقر طی سال گذشته به دلیل عواملی نظیر روند کند بهبود اقتصادی، تعداد بالای افراد بیکار و دوره‌های طولانی بیکاری می‌توانست یک بار دیگر افزایش یابد.

این تحقیق خاطرنشان کرد، نرخ رسمی بیکاری در آمریکا با روند نزولی مواجه شده است چرا که بسیاری از آمریکایی‌ها از جست‌وجو برای یافتن شغل دست کشیده‌اند.

این یافته‌ها در حالی مطرح شده است که اعتراضات بر ضد زیاده‌خواهی شرکت‌ها و فساد موجود در سطوح بالا در سراسر آمریکا ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها