کد خبر: ۳۵۰۳۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۴ آبان ۱۳۹۴
پایان نیم فصل با قهرمانی هر تیمی که همراه باشد یک اتفاق ویژه به همراه دارد. ظهور تیم‌هایی چون صبای قم و استقلال خوزستان در جمع مدعیان و پایان سلطه نام‌هایی چون سپاهان، پرسپولیس، نفت و فولاد که عدم حضورشان در کورس قهرمانی نیم فصل اتفاقی معنادار برای فوتبال ایران است.

به گزارش پایگاه 598، نیم فصل نخست لیگ بر‌تر فوتبال رو به پایان است و وضعیت جدول رده بندی حاکی از فشردگی و سطح نزدیک فنی تیم‌های حاضر در لیگ است.گرچه به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند اما کسب همین عنوان کاغذی نیز می‌تواند برای هر تیمی جذاب باشد و از نظر روانی و انگیزشی نیز به قهرمان نیم فصل کمک شایانی کند.

 


با وجود اینکه استقلال در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد اما نگاهی به برنامه ۴ هفته باقی مانده از نیم فصل نشان می‌دهد استقلال ظرفیت از دست دادن صدر جدول را دارد. چه تیمی قهرمانی نیم فصل را جشن خواهد گرفت؟ آیا استقلال خوزستان، ذوب آهن یا صبای قم ترمز استقلال را می‌کشند؟


۱) استقلال: برای تیم پرویز مظلومی هیچ جیز بد‌تر از این نیست که آن‌ها تا هفته یازدهم در صدر باشند اما تا پایان نیم فصل صدر جدول را از دست بدهند. استقلال تیم ۲۲ امتیازی جدول است و با استقلال خوزستان، ذوب آهن و صبا اختلاف امتیازی کمی دارد.

 

 

 


آن‌ها در ۴ دیدار آینده خود کار دشواری در پیش دارند. آبی‌های تهرانا ابتدا باید به اهواز بروند تا با فولادی بازی کنند که به دنبال اثبات شایستگی‌های خود و رهایی از انتهای جدول است و این، کار مظلومی و تیمش را سخت می‌کند. دیدار برابر سایپا با جواد نکونام و مهدی ترابی در هفته سیزدهم در تهران بازی خالی از چالشی برای آن‌ها نخواهد بود.


استقلال سپس باید به تبریز برود تا در برابر تراکتورسازی صف آرایی کند و چه کسی می‌تواند موفقیت استقلال از بازی با تراکتورسازی آن هم در تبریز را تضمین کند. آخرین دیدار نیم فصل استقلال نیز در تهران برابر صبای قم برگزار می‌شود که خود، مدعی قهرمانی است و قطعا در تهران به استقلال باج نمی‌دهد. به عبارت دیگر، استقلال در میان ۴ تیم بالای جدول دشوار‌ترین کار را در ۴ بازی باقیمانده تا پایان فصل خواهد داشت.


پیش بینی کسب امتیازات: ۵ تا ۸ امتیاز

 

۲) استقلال خوزستان: شگفت انگیز‌ها تا همین جای فصل عالی بوده‌اند. آن‌ها حتی اگر از همین امروز به دوران خوبشان و حضور در جمع مدعیان پایان دهند آن قدر امتیاز جمع آوری کرده‌اند که به هدف اصلیشان یعنی بقا در لیگ بر‌تر رسیده باشند. با این وجود حضور استقلال خوزستان در رده دوم جدول سبب می‌شود این تیم با توجه به کسب ۲۰ امتیاز و ۲ امتیاز کمتر از استقلال تهران برای قهرمانی نیم فصل، افتخاری که هرگز به آن نرسیده شانس داشته باشد.

 

 


آن‌ها در هفته یازدهم در اهواز با تیم سرسخت گسترش فولاد که در این فصل نتایج بسیار خوبی گرفته مسابقه خواهند داد و سپس در تهران مقابل تیم بحران زده راه آهن قرار می‌گیرند. دیدار با پدیده در اهواز چهاردهمین مسابقه تیم عبدالله ویسی است اما بدون شک پرچالش‌ترین مسابقه استقلال خوزستان در میان این ۴ مسابقه، آخرین آن‌ها است. آن‌ها باید در اصفهان برابر ذوب آهنی مسابقه بدهند که این تیم نیز می‌خواهد با یحیی گل محمدی تیم بر‌تر نیم فصل باشد.


استقلال خوزستان روی کاغذ توانایی شکست گسترش فولاد در اهواز را دارد و در تهران نیز می‌تواند راه آهن را شکست دهد. اما در مورد موفقیت آن‌ها در ۲ بازی پایانی نیم فصل می‌توان با تردید نگریست.


پیش بینی کسب امتیازات: ۵ تا ۷ امتیاز

۳) ذوب آهن: تیم همیشه محترم و سخت جان ادوار لیگ بر‌تر حالا با ۱۹ امتیاز تیم سوم جدول رده بندی است و می‌خواهد با جبران فاصله ۳ امتیازی با صدر جدول، قهرمان نیم فصل باشد. با توجه به برگزاری ۲ بازی از ۴ بازی باقیمانده نیم فصل برابر ۲ تیم صبا و استقلال خوزستان که تیم‌های بالای جدول را تشکیل می‌دهند، ذوب آهن نقش مهمی در تعیین قهرمان نیم فصل خواهد داشت.

 

 


خاکریز اول آن‌ها در قم خواهد بود و گل محمدی و تیمش در حالی باید در قم با صبا بازی کنند که که صبا نشان داده در قم به تیمی باج نمی‌دهد و حتی به تساوی هم راضی نیست. چالش تقابل دایی و گل محمدی در این بازی می‌تواند یکی از دو تیم را به شدت به قهرمانی نیم فصل نزدیک کند.


آن‌ها پس از بازی با صبا در قم باید در خانه از پدیده پذیرایی کنند و سپس به مشهد می‌روند تا با تیم فانوس به دست سیاه جامگان که حتی در مشهد هم تیمی متزلزل نشان داده روبرو شوند.
آخرین مسابقه آن‌ها نیز در اصفهان برابر استقلال خوزستان تیم دوم جدول است که هر دو تیم بخت قهرمانی نیم فصل هستند. با توجه به مسابقات سایر تیم‌ها، به هیچ وجه بعید نیست که آن‌ها بتوانند قهرمان نیم فصل شوند البته مهم‌ترین بازی آن‌ها برابر صبای قم، تعیین کننده خواهد بود.


پیش بینی کسب امتیازات: ۸ تا ۱۰ امتیاز

۴) صبای قم: اگر استقلال خوزستان را شگفت انگیزهای این فصل بدانیم، صبای قم شگفت انگیزهای ۲ است. تیمی که به عجیب‌ترین شکل ممکن بسته شد حالا تیم چهارم جدول است و تا استقلال صدرنشین ۴ امتیاز فاصله دارد. شاید روی کاغذ شانس قهرمانی نیم فصل برای تیمی که ۴ امتیاز از صدر عقب است کم باشد اما نگاهی به ۴ بازی باقی مانده صبا از جمله دیدار برابر تیم صدرنشین در هفته پایانی نگاه‌مان را تغییر می‌دهد.

 

 


صبا در هفته یازدهم در قم برابر ذوب آهن قرار می‌گیرد و می‌تواند با پیروزی بر این تیم، این رقیب جدی برای قهرمانی نیم فصل را از میدان به در کند. آن‌ها سپس در مشهد برابر تیم ناکام این هفته‌ها یعنی سیاه جامگان به میدان می‌رود و قطعا علی دایی به چیزی جز برد از آن مسابقه راضی نخواهد بود. مصاف چهاردهم آن‌ها با ملوان در قم انجام می‌شود و صبا ظرفیت یک پیروزی کم دردسر برابر انزلی چی‌ها را دارد. آن‌ها در ‌‌‌نهایت در هفته پایانی نیم فصل در تهران با استقلال بازی می‌کنند و قطعا اگر هنوز شانس قهرمانی داشته باشند حریف بسیار سختی برای استقلال خواهند بود.


صبا با توجه به بازی‌های سخت استقلال و استقلال خوزستان، شانس کمی برای قهرمانی ندارد البته مسابقه هفته دوازدهم آن‌ها برابر ذوب آهن در این زمینه جنبه حیاتی خواهد داشت.


پیش بینی کسب امتیازات: ۸ تا ۱۰ امتیاز

 

سایرین

 

گرچه فاصله سایپا و گسترش فولاد ۱۷ امتیازی با صبای قم تنها یک امتیاز است اما بعید به نظر می‌رسد این ۲ تیم شانسی برای کسب پیروزی‌های پی در پی داشته باشند به خصوص اینکه گسترش فولاد ۳ بازی سنگین در پیش دارد و سایپا نیز کار آسانی در مقابل نخواهد داشت. به نظر می‌رسد تیم‌های اسم و رسم دار لیگ همانند سپاهان و پرسپولیس نیز باید آرزوهای خود را در نیم فصل دوم جستجو کنند.


پایان نیم فصل با قهرمانی هر تیمی که همراه باشد یک اتفاق ویژه به همراه دارد. ظهور تیم‌هایی چون صبای قم و استقلال خوزستان در جمع مدعیان و پایان سلطه نام‌هایی چون سپاهان، پرسپولیس، نفت و فولاد که عدم حضورشان در کورس قهرمانی نیم فصل اتفاقی معنادار برای فوتبال ایران است.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها