کد خبر: ۳۴۹۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۲ دی ۱۳۹۰
امام جمعه قم:
تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: شرط تحقق احکام دینی در جامعه اطاعت و حرکت در مسیر ولایت فقیه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با مدیرکل و معاونان اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه جلوه‌های بصری در حریم اماکن زیارتی نقش مهمی دارند، اظهار داشت: با توجه به تشرف زائران بسیاری از طوایف و مذاهب مختلف به اماکن زیارتی، وجود تصاویر بعضی از اشخاص به عنوان عناصر نامطلوب و منفور جامعه در صحن‌ها و حریم این اماکن بازتاب خوبی ندارد.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه یک پست سیاسی و دینی است، افزود: اگر جامعه از مسیر حقیقی ولایت منحرف شود و اصل ولایت فقیه در جامعه تحقق پیدا نکند جامعه تباه می‌شود.
سعیدی شرط تحقق احکام دینی را تکیه بر اصول ولایت دانست و عنوان کرد: رعایت حلال و حرام، تقویت بُعد عبادی جامعه، افزایش تلاش مسئولین و ابتکارات و افتخارات ملی به برکت ولایت پذیری مردم جامعه و پیروی از ولی جامع الشرایط است.
استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: دلیل سوء استفاده بعضی افراد از موقعیت‌های شخصی و اجتماعی خود در غصب و استفاده شخصی از اموال وقفی و موقوفات، دوری از ولایت بوده است.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) قم با اشاره به پیشرفت معنوی قابل توجه جامعه نسبت به قبل از انقلاب اسلامی تاکید کرد: مسئولان و نهادها موظفند با همسو کردن تفکر، زبان، قلم، قدم و گسترش تعاملات برای طهارت جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: احیای موقوفات و حقوق افرادی که در رژیم گذشته باطل شده است نیز از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سعیدی یادآور شد: تقدیر، تکریم و تشویق واقفین و خیرین نیز از وظایفی است که همگان باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها