کد خبر: ۳۴۷۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۲۰ دی ۱۳۹۰
  این مربی اسکاتلندی در سال 2011 یونایتد را به نوزدهمین قهرمانی اش در رقابتهای لیگ برتر رساند و با این قهرمانی تیمش توانست از رکورد 18 قهرمانی لیورپول پیشی بگیرد.

سرالکس در چهار سال اخیر سه بار با تیمش به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.


سپ بلاتر، رئیس فیفا که در مراسم اهدای توپ طلای سال 2011 این جایزه را به مربی 70 ساله یونایتد اهدا کرد در صحبتهایی درباره فرگوسن گفت:« در فوتبال الیت وتراز اول دنیا، همه چیز به نتایج و کسب پیروزی بستگی داردو در کسب برد، هیچ کسی بهتر از فرگوسن نیست. اولین موفقیت بزرگ سرالکس در سال 1983 همراه با آبردین از راه رسید ولی آنچه فوق العاده است، این است که در دنیای که مربیان باید بلافاصله به نتایج مطلوب برسند و درغیراین صورت از سمتشان برکنار می شوند، ادامه حضور سرالکس روی نیمکت مربیگری یونایتد الگوی فوق العاده ای برای این نکته است که با ثبات، تداوم، سرمیه گذاری و پیشرفت به ویژه با اعتماد به نفس و اطمینان به شخصیت مربی، می توان به امور فراوانی دست یافت.»


بلاتر ادامه داد:« سرالکس فرگوسن عناوین متعددی را از ملکه انگلیس دریافت کرده. این شخصیت فوق العاده او در دنیای فوتبال است که باعث شده تا برای 25 سال در یک باشگاه بماند. آیا می توانید این را در فوتبال امروز تصور کنید؟»


سرالکس فرگوسن هم که از دریافت این جایزه واقعا خوشحال بود دراین باره گفت:« این افتخار بزرگی برای من در زندگی ام است و واقعا از همه متشکرم. من یک مربی واقعا خوش شانس بودم که بازیکنان خوب زیادی را در اختیار داشتم و این آنها بودند که عشق و دیدگاه من را پیاده سازی کردند و این باعث شد تا منچستریونایتد یک باشگاه ویژه شود. آنها شجاعت بازی داشتند و با این شجاعت تلاش کردند تا به موفقیت برسند. تو همیشه در دنیای فوتبال به پیروزی نمی رسی. گاهی وقتها می بازی ولی ما همیشه برای برد تلاش فراوانی می کنیم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها