کد خبر: ۳۴۶۶۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۹     ۲۰ دی ۱۳۹۰
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحلال خانه سینما از سوی وزارت ارشاد به خبرنگار شبستان گفت: انحلال خانه سینما از سوی وزارت ارشاد کاملا قانونی است زیرا این تشکل زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند و این وزارتخانه طبق قانون حق دارد چنین کاری را انجام دهد.

وی با انتقاد از سخنان احمد توکلی، نماینده تهران در رابطه با غیر قانونی دانستن انحلال خانه سینما اظهار کرد: نمی‌دانم آقای توکلی بر چه مبنایی این صحبت‌ها را کرده است.

وی ادامه داد: آنچه از ظاهر کار برمی‌آید این است که این انحلال در شرایط کنونی امر ضروری بوده است و باید این تحول در سینمای ما به وجود آید تا سینمای ایران مقداری راه انقلابی را طی کند و با اهداف جمهوری اسلامی ایران هماهنگ شود.

حجت‌الاسلام حسینیان یادآور شد: در مورد تخلفات خانه سینما من نمی‌توانم اظهارنظر کنم و این دادگاه است که باید در مورد تخلفات آن تصمیم بگیرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تمام مدارک خود را بعد از این انحلال به قوه قضاییه ارایه دهد تا آنها نیز نظر نهایی خود را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: آن چیزی که بنده به عنوان کسی که از موضوعات فرهنگی کشور اطلاع دارم و از بیرون به عنوان ناظر بی‌طرف می‌توانم اظهارنظر کنم این است که انشاءالله این تعطیلی کار بسیار مفیدی باشد و عاملی برای نزدیک شدن سینما به اهداف انقلاب شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها