کد خبر: ۳۴۶۵۵
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۲۰ دی ۱۳۹۰
در پی اقدام ارزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
منافع امروز ما چیزی جدای از انقلاب اسلامی نیست و اگر حامی انقلاب و ملت نیستید، پس لطفا روبروی آنها نایستید و فرصت خدمت به اهالی سینما را از دیگران که قصد بهبود سینمای هم رنگ با فرهنگ و مذهب این ملت را دارند، دریغ نکنید. امضاء کنندگان این بیانه با تاکید بر پیگیری جدی مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به رویکرد انقلابی با حفظ هویت ملی در سینما، از اقدام انقلابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود را اعلام می دارند.
به گزارش پایگاه 598، متن بیانیه جمعی از خبرگزاری ها و سایت های خبری در حمایت از اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انحلال خانه سینما بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

«صبغة اللّه ومن احسن من اللّه صبغة ونحن له عابدون»
تنها رنگ خدايى را بپذيريد. چه رنگى از رنگ خدايى بهتر است؟ و ما منحصرا او را پرستش مى كنيم. (بقره- آیه 138)

خبر انحلال خانه سینما از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واپسین روزهای هفته گذشته بازتاب های مختلفی را در پی داشت. متاسفانه در میان این سیل بازتاب ها شاهد عقده گشائی های سخیفی نسبت به نظام اسلامی و دولت بودیم که نشان از آتش زیر خاکستر به ظاهر آرام داشت.

مسئله انحلال خانه سینما به معنای تعطیلی سینما نبود که اگر چنین تصور شود، با تمام تلاش های جمهوری اسلامی در طول سه دهه برپائی جشنواره بین المللی فجر که هر ساله رو به بهبود است می توان خلاف آن را ثابت نمود. بلکه مسئله انحلال تشکلی است که نه تنها به وظیفه اصلی خود که رسیدگی به امور صنفی سینما گران و بهبود کیفی و کمی سطح سینمای پایبند به فرهنگ و مذهب و ملیت ماست، نمی رسد. بلکه در کمال بی انصافی حامی و مدافع مخالفان و معاندان این مرز و بوم شده است.



ای کاش اهالی خانه سینما منصف می بودند و همانطور که توجهی به انقلاب و سینماگران انقلابی ندارند، به همان تناسب هم فضا برای بروز و ظهور اندیشه و رویکرد های معارض با انقلاب اسلامی ایجاد نمی کردند. همانطور که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در دیدار با هنرمندان سینما و تلویزیون در تیرماه سال گذشته فرمودند: " هنر نمايشى - بخش سريال و فيلم - امروز براى ما از هميشه مهمتر است. من به هيچ وجه يك نگاه مسامحى و گذرا و بارى به هر جهتى نسبت به تلويزيون ندارم. هنرهاى نمايشى خيلى مهمند؛ ابعاد تأثيرگذارى و فرهنگ‌سازى هنرهاى نمايشى خيلى وسيع است و امروز ما به عنوان يك ملتى كه چون زنده است، چون حرف دارد، چون احساس هويت و وجود ميكند، پس دشمنهاى بزرگى هم دارد، مواجهيم با دشمنى‌هائى از راه‌هاى مختلف، به شيوه‌هاى مختلف و از جمله به شيوه‌ى استفاده‌هاى هنرى و بيش از همه، هنر نمايش." اگر دست انقلاب را در این مسیر پر فراز و نشیب مبارزه با استکبار جهانی نمی گیرید، لااقل پای انقلاب را نگیرند و سنگ راه نشوید.

چگونه انتظار دارید که حاکمیت تنها تماشاگر باشد و در حالیکه مشکلات صنفی اهالی نجیب سینما بیداد می کند و شما را در حال برگزاری جشن ها و گرد همائی های آنچنانی ببیند و دم بر نیاورد؟

جشن ها و گردهمائی هایی که با حضور عده ای خاص که غالباً ساکن مناطق خاصی از تهران هستند و خود را نماینده کل سینمای کشور دانسته و خود را منعکس کننده تمام دغدغه های ملت شریف ایران در سینما می دانند!

مردم ایران همانانی هستند که در حمایت از این نظام مقدس در سی انتخابات برگزار شده در کشور حاضر بودند و در سرما و گرما در صحنه ها حاضر بودند و عزیزانشان را در راه دفاع از این انقلاب تقدیم کرده اند. لطفا نگاهی به رفتار و آثار خود بیاندازید تا ببینید که تا چه حد از این مردم و دغدغه های آنها فاصله دارید؟

ای کاش به بیانات رهبر معظم انقلاب توجهی می کردید و لاقل به منافع ملی پایبند می بودید. منافع امروز ما چیزی جدای از انقلاب اسلامی نیست و اگر حامی انقلاب و ملت نیستید، پس لطفا روبروی آنها نایستید و فرصت خدمت به اهالی سینما را از دیگران که قصد بهبود سینمای هم رنگ با فرهنگ و مذهب این ملت را دارند، دریغ نکنید.

امضاء کنندگان این بیانه با تاکید بر پیگیری جدی مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به رویکرد انقلابی با حفظ هویت ملی در سینما، از اقدام انقلابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود را اعلام می دارند.

والسلام من اتبع الهدی

این بیانیه تاکنون به امضای این خبرگزاری ها و سایت های خبری رسیده است:

رجانیوز - مشرق - بولتن نیوز - خبرگزاری رسا - خبرگزاری شبستان - خبرگزاری دانشجو - شبکه خبری سینمای ایران - صراط - بی‌باک - 598 - ندای انقلاب - شیعه آنلاین - خبرنامه دانشجویان ایران -  البرز نیوز - آتی‌نیوز - تعامل - عماریون - افق‌ نیوز - صداقت نیوز - کاج نیوز - همراهان نیوز - تریبون مستضعفین - هنر نیوز - خبرگزاری سلامت - شبکه خبری هم وطن - عصر امروز - نشریه الکترونیک چارقد - ماهان نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۰
۴
۲
افرادی در خانه سینما نفوذ کرده بودند که قصد داشتند سینمای لاییک و اومانیستی مبتنی بر تفکرات ضد اسلامی و جذاب را پایه گذاری کنند و این حرکت وزارت ارشاد واقعا شوک بزرگی به آنان بود و به همین دلیل چنین برخورد های افسار گسیخته ای انجام دادند....
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۰
۱
۲
به نظر من که یک فرهنگی هستم و روحیات و عملکرد تعداد زیادی از آقایان و خانم های فعال در خانه سینما را دیده و مطلع هستم؛ این حرکت ارزشی و اصولی و صحیح و بهنگام وزارت ارشاد را ارج می نهم.
مطمئنم عموم مردم متدین و فرهنگ دوست و علاقمند به سینما در کشور از این حرکت فرهنگی حمایت میکنند.
در خانه سینما شاهد حرکت اختاپوسی تعدادی افراد بودیم که به اسم سینما کارهای ناصواب سیاسی و ... زیادی شاهد بودیم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۰
۱
۱
هوالبصیر
سلام علیکم
با احترام، نشریه زاهدان امروز که در استان سیستان و بلوچستان منتشر میشود نیز حمایت خود را از این اقدام انقلابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام میکند .
هفته نامه زاهدان امروز
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها