کد خبر: ۳۴۶۴۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۲۹ مهر ۱۳۹۴
ادامه ی تاثیر تحریم های اقتصادی، بانک های خارجی را به وحشت انداخت:
سی بی سی نیوز در مطلبی عنوان کرد: ”این بانک فرانسوی به نام کردیت اگریکول دربرابر پرداخت 787 میلیون دلار به امریکا به دلیل معامله ی بانکی غیرقانونی! با ایران تسلیم شد. این جریمه به دلیل نادیده گرفتن قوانین امریکا و معامله با کشورهایی نظیر ایران و سودان مقرر گردیده است." قوانین یکطرفه ی امریکایی در تحمیل تحریم های یکجانبه به بانک های خارجی که با ایران داد و ستد و مراوده تجاری و ارزی دارند کماکان موثر است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، هنوز جوهر نامه ی باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده به نهادها و ارگان های این کشور مبنی بر اتخاذ گام هایی برای اجرایی کردن برجام و برداشتن تحریم هایی ایران خشک نشده که یک بانک خارجی دیگر به فهرست متضررین از تحریم های بانکی امریکا علیه ایران افزوده شد.

سایت خبری سی بی سی نیوز در مطلبی عنوان کرد: ”این بانک فرانسوی به نام کردیت اگریکول (Credit Agricole) دربرابر پرداخت 787 میلیون دلار به امریکا به دلیل معامله ی بانکی غیرقانونی! با ایران تسلیم شد. این جریمه به دلیل نادیده گرفتن قوانین امریکا و معامله با کشورهایی نظیر ایران و سودان مقرر گردیده است." قوانین یکطرفه ی امریکایی در تحمیل تحریم های یکجانبه به بانک های خارجی که با ایران داد و ستد و مراوده تجاری و ارزی دارند کماکان موثر و کارآمد است. اما حامیان داخلی برجام بدون نام بردن از موارد اینچنینی ماه هاست که از ترک خوردن دیوار تحریم ها سخن می گویند!

سی بی سی با ارائه ی آماری عنوان کرد از سال 2009 تا کنون بانک های خارجی که اکثرا اروپایی هستند از ناحیه ی تحریم های امریکا متضرر شده اند که این خسارت جمعا بالغ بر 14 میلیارد دلار است. سال گذشته بود که یکی دیگر از بانک های فرانسوی به نام پی ان بی پاریباس (PNB Paribas) باز هم از ناحیه ی تحریم های امریکایی، در پرداخت جریمه به نوعی صاحب رکورد شد و مبلغی در حدود 8.9 میلیارد دلار به امریکا پرداخت نمود و همچنین، از انجام برخی معاملات با دلار امریکا به مدت یکسال محروم گردید.

اوباما چندی پیش به بانکهای خارجی هشدار داده بود که به تصویب توافق در ایران و امریکا و همچنین به اجرای برجام دل نبندند زیرا تا زمانی که ایران به تعهدات خود عمل نکرده باشد و راستی آزمایی های لازم به انجام نرسیده باشد تاثیر تحریم ها کماکان بر جای خود باقی خواهد بود.

در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه ی امریکا در اظهارنظری خطاب به موافقان و مخالفان توافق در امریکا گفت: ”اکنون دیگر زمان مخالفت یا موافقت و بحث بر سر این مسئله نیست بلکه موضوع مهم در حال حاضر این است که مطمئن شویم ایران به تعهدات خود عمل خواهد کرد."

وی عنوان کرد: ”اولین گام ایران که در همین هفته برداشته خواهد شد، از بین بردن هسته ی رآکتور آب سنگین اراک، برداشتن و انبار کردن 12 هزار سانتریفیوژ، خارج کردن 98% از ذخیره ی اورانیوم غنی شده از ایران، و اجازه به انجام بازرسی های سرزده بازرسان آژانس از مناطق مختلف هسته ای ایران خواهد بود."

از سوی دیگر، سایت خبری تحلیلی پولیتیکو با اشاره به مخالفت های برخی نهادهای امریکایی خطاب به آنان نوشت: ”نمایندگان مجلس در امریکا نتوانستند جلوی تصویب برجام در کاخ سفید و کنگره را بگیرند. بنابراین بهتر است از این پس راه دیگری را در پیش بگیرند که جبران مافات باشد. آنان باید تمرکز خود را بر روی نقض حقوق بشر در ایران قرار دهند تا همواره اهرم فشاری بر ایران وجود داشته باشد." نویسنده ی مطلب مذکور معتقد است برجام پایان راه برای واردآوردن فشار بر ایران نیست!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها