کد خبر: ۳۴۶۱۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۲۷ مهر ۱۳۹۴
تا پايان شهريورماه
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: استان‌هاي سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و رضوي بيشترين جمعيت و استان‌هاي گيلان، مازندران و مركزي كمترين جمعيت و ميزان ثبتي را شامل مي‌شوند/ ميانگين سن طلاق در كشور ۳۵ سال است.
به گزارش پایگاه 598، سازمان ثبت احوال، سيد عليرضا آوائي در ديدار با اعضاي كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي، اين مطلب را بر اساس آمار سازمان ثبت احوال اعلام كرد و اينكه نرخ رشد جمعيت نيز 1.56 درصد است.

وي، خاطر نشان كرد: استان هاي سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و خراسان رضوي بيشترين جمعيت و استان هاي گيلان، مازندران و مركزي، كمترين جمعيت و ميزان ثبتي را شامل مي شوند.

رئيس سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به اينكه نرخ ثبت ازدواج در كل كشور 9.3 درصد در هزار است، گفت: اين ميزان 2.7 درصد نسبت به وضعيت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.

وي، ادامه داد: استان هاي خراسان جنوبي، اردبيل و كهكيلويه و بويراحمد، بيشترين ثبت ازدواج و استان هاي تهران، البرز و سيستان و بلوچستان، كمترين ثبت ازدواج را داشته اند؛ ميانگين سن ازدواج در كشور 28 سال براي آقايان و 23 سال براي خانم ها است.

آوائي همچنين به ميانگين طلاق در كشور اشاره و اظهار كرد: اين ميانگين 9.3 درصد نسبت به وضعيت مشابه سال گذشته افزايش نشان مي دهد كه استان هاي خراسان رضوي، گيلان و قم، بيشترين طلاق و استان هاي سيستان و بلوچستان، يزد، ايلام و چهارمحال و بختياري كمترين آمار طلاق را دارند.

اين مقام مسوول در سازمان ثبت احوال كشور اضافه كرد: ميانگين سن طلاق در كشور 35 سال در آقايان و 30 سال در خانم ها است.

آوائي، تصريح كرد: بيشترين نسبت ازدواج به طلاق را استان هاي سيستان و بلوچستان، ايلام و چهارمحال و بختياري و كمترين ميزان ازدواج به طلاق مربوط به استان هاي تهران، البرز و گيلان است.

صدور كارت هوشمند ملي 60 ميليون ايراني تا پايان سال 97

رييس سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به طرح صدور كارت هوشمند ملي، افزود: در صورت تامين اعتبارات تا پايان سال 97 پروژه 60 ميليوني صدور كارت هوشمند ملي به پايان خواهد رسيد؛ تاكنون براي سه ميلون تن و تا پايان سالجاري هم براي هفت ميليون تن، كارت ملي هوشمند صادر خواهد شد.

وي از موازي كاري ساير سازمان ها با سازمان ثبت احوال گلايه و خاطرنشان كرد: انتظار مي رود مجلس در اين زمينه ورود كند و از اجراي طرح هاي موازي با طرح هوشمند ملي ممانعت كند.

آوائي با اشاره به توسعه اقدامات سازمان ثبت احوال بيان كرد: ماموران ثبت احوال در تمام بيمارستان ها براي ثبت ولادت، مستقر شده اند و شماري آرامستان نيز به پايگاه اطلاعاتي ثبت احوال متصل اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها