کد خبر: ۳۴۵۰۶۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۲۲ مهر ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:‌ غیر از نصحیت رقیب کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم٬ چون ما ابزاری مثل شورای نگهبان در اختیار نداریم. اگر هم چنین ابزاری را داشتیم برای حذف رقیب خود از آن استفاده نمی‌کردیم!

او همچنین در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرده است: در دوره‌های مختلف مواردی داشتیم که از نیروهای اصولگرا هم به دلیل مسائل مالی یا اخلاقی رد صلاحیت شده‌اند یا به آنها گفته‌اند که ثبت‌نام نکنند٬ در این مورد نمی‌توان از حق گذشت. منتها برداشت من این است که در مورد اصولگرایان عینک شورای نگهبان عینک خوشبینی است و در مورد رقبای آنها؛ یعنی اصلاح‌طلبان عینک بدبینی وجود دارد. در مورد اصولگرایان اصل بر برائت است مگر آنکه خلافش ثابت شود٬ اما در مورد اصلاح‌طلبان اصل بر عدم برائت است مگر آنکه برائت افراد ثابت شود. این نوع نگاه همیشه قدری کار ما را سخت کرده است.

 

*مرعشی با وجود آنکه اعتراف دارد، نمی‌توان از حق گذشت! اما در اکثر شعبات صحبت خود پیرامون شورای نگهبان جانب حق را رعایت نکرده است.

شورای نگهبان، همان نهادی است که کاندیداهای برخی شوراها، مجالس و دولت اصلاح‌طلب نیز از حیطه نظارتی او اخذ مجوز کرده‌اند و اگر صحبت‌های مرعشی درست بود، اصلاح‌طلبان هیچ خاطره خوبی در سکان‌هایی اجرایی و تقنینی ایران نمی‌داشتند.

از سوی دیگر این حقیقت نیز غیر قابل انکار است که دو فتنه بزرگ سال 78 و سال 88، هر دو از روی عمد یا بدشانسی در دامان تفکر اصلاح‌طلبی شکل گرفته‌اند.

شکل‌گرفتنی که باید در نظر داشت، هیچ نشانی از توبه از آنها و عزم جدی برای شکل ندادن دوباره به آنها نیز در میان جریان خاص دیده نمی‌شود.

در واقع باید اشاره کرد که قبل از بحث پیرامون ادعای مرعشی مبنی بر بدبین بودن شورای نگهبان نسبت به اصلاح‌طلبان؛ این خود اصلاح‌طلبان هستند که به خودشان شک دارند و گویا ترجیح می‌دهند این شک را به اقتراح بگذراند و درباره آن به صحبت بنشینند.

مسئله دیگری که باید درباره آن با افکار عمومی صادق بود این است که همواره و به‌ویژه در سال‌های اخیر، عمده کسانی که از میان جریان خاص بزرگترین هجمه‌ها و تهمت‌ها را علیه شورای نگهبان روا داشته‌اند کسانی بوده‌اند که دارای سوابق کیفری و امنیتی در فتنه سال 88 و قبل از آن هستند.

این مسئله باب تأملات بسیاری را درباره صحبت‌های آنان پیرامون شورای نگهبان باز می‌کند.

گفتنیست، روزنامه اعتماد گزارش داد که مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات به تازگی در یک سخنرانی اظهار کرده است: امیدواریم در دو انتخابات پیش رو استصواب کم شود یا اصلاً نباشد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
معلوم نیست چرا ضد انقلاب ها خود را در جمع اصلاح طلبها جای می دهند و دزدان و کسانی که مشکل اخلاقی دارند در جمع اصولگرایان . علتش چیست؟بدون غرض گفتم تا بررسی شود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها