کد خبر: ۳۴۳۰۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۱ مهر ۱۳۹۴
رئيس جمهور آمريکا مدعي شد روسيه بين داعش و شورشيان مخالف بشار اسد تفاوت قائل نمي شود و حملات هوايي اين کشور بيشتر عليه مواضع مخالفان بشار اسد انجام مي گيرد.
به گزارش پایگاه 598، اوباما رئيس جمهور آمريکا در کنفرانس خبري کاخ سفيد در واکنش به حملات هوايي روسيه و خبر کمک نيروهاي نظامي ايران و حزب الله به ارتش سوريه از وضعيت اين کشورها در سوريه ابراز نگراني کرد.


وي گفت: روسيه بين داعش و شورشيان مخالف بشار اسد تفاوت قائل نمي شود و حملات هوايي روسيه بيشتر عليه مواضع مخالفان بشار اسد صورت مي گيرد. به ادعاي اوباما از نظر روس ها همه مخالفان بشار اسد تروريست محسوب مي شوند و اين پيامدهاي بدي براي کشورهاي حاضر در بحران سوريه به دنبال خواهد داشت. وي از مردابي در سوريه هشدار داد که هر لحظه عميق تر مي شود.


رئيس جمهور آمريکا مدعي شد حملات هوايي روسيه عليه مخالفان بشار اسد بيشتر داعش را تقويت خواهد کرد. اين در حالي است که روسيه با رد ادعاهاي آمريکا مي گويد حملات هوايي جنگنده هاي اين کشور عليه مواضع داعش صورت مي گيرد و عليه نيروهاي ديگر مخالف دولت مرکزي سوريه نيست.


اوباما در اين کنفرانس خبري به اين نکته نيز اشاره کرد که مشکل اصلي سوريه خود بشار اسد و اقدامات وي عليه مردم اين کشور است. وي گفت کشورش حاضر نيست روسيه را در هدف قرار دادن همه گروههاي مخالف کمک کند.

اوباما طي سخنراني اش از تريبون کاخ سفيد به فاجعه تيراندازي در اورگون نيز اشاره کرد و خواستار تصويب قانون کنترل اسلحه در آمريکا شد. وي ديروز بلافاصله بعد از اين حادثه گفته بود در کشوري که حمل سلاح آزاد است اينگونه حوادث عادي شده است.

عصر روز پنج شنبه ۹ مهر ماه به وقت محلي، يک جوان در دانشگاه آمپکوا در ايالت اورگان اقدام به تيراندازي کرد و همه حاضران در يک کلاس را به گلوله بست، که در نتيجه آن ۱۰ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمي شدند.

رسانه‌ هاي آمريکايي فرد تيرانداز را کريس هارپر معرفي کردند که در درگيري با نيروهاي پليس کشته شد. باراک اوباما همچنين از مردم آمريکا خواست سال آينده به رئيس جمهوري راي دهند که با قانون حمل سلاح در اين کشور مخالفت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها