کد خبر: ۳۴۲۶۴۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۵     ۰۸ مهر ۱۳۹۴
خدرنژاد، معاون سازمان حج و زیارت در گفتگو با «نسیم»، اظهار داشت: به مقامات سعودی گفتیم که نباید اجساد کانتینری بدون بازرسی ما به خاک سپرده شود/ سعودی‌ها سرگردان هستند و نمی‌دانند چه می‌کنند
به گزارش پایگاه 598، معاون سازمان حج و زیارت در گفتگو با «نسیم»، گفت: تا پیش از ظهر امروز هیچ کدام از کانتینرهایی که تیم شناسایی جمهوری اسلامی ایران آن را شناسایی کردند و جانباختگان ایرانی در آنها بوده و یا نبوده است، را اجازه دفن نداده است و اول تیم شناسایی ما آن را بازرسی نکرده است، اجازه دفن ندارند.

وی با بیان اینکه البته الان نمی دانم چه اتفاقی در عربستان در حال رخ دادن است، اظهار داشت: از دیروز و تا ظهر امروز بحث این بوده است که اگر اجساد کانتینری را هم دفن کرده اند، جزو اجسادی است که تیم شناسایی ما آنها را بررسی کرده اند و اجساد غیرایرانی را دفن کرده اند.

معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: به مقامات سعودی گفتیم که نباید اجساد کانتینری بدون بازرسی ما به خاک سپرده شود و باید عکس اجساد را به تیم شناسایی ما نشان دهد و بعد اگر جسد زائر ایرانی در داخل آن نبود، می توانند آن ها را دفن کنند.

خدرنژاد درباره اینکه آیا مقامات سعودی این پیشنهاد ایران را قبول کرده است یا خیر، افزود: مشکل همین است؛ چرا که سعودی ها خودشان نیز نمی دانند می خواهند چه کاری انجام دهند و آنها افراد موقعیت های بحرانی نیستند.

وی تصریح کرد: همه نیروهای ایرانی بسیج شده اند تا کارهای مربوط به شناسایی مفقودین را انجام دهند، ولی متاسفانه مقامات عربستانی هنوز برای خودشان یک نقشه راهی ترسیم نکرده اند که قرار است این بحران را چگونه حل کنند.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مقامات سعودی حداقل کاری که می توانستند انجام دهند این بود که روسای حجاج را و امیر مکه با هم جلسه برگزار می کردند و طبق نقطه نظرات روسای حجاج عمل می کردند، ادامه داد: سعودی ها نه خودشان می دانند که چه کاری می خواهند بکنند و نه از فکر دیگران استفاده می کنند. به عبارت دیگر آنها حاضر نیستند از مشارکت فکری دیگران بهره ببرند.

خدرنژاد خاطر نشان کرد: در حالی که حجاج کشورهایی مانند مصر، نیجریه، ایران، پاکستان و ... در این اتفاق جان باخته اند، باید مقامات سعودی افراد مختلفی از این کشورها را دعوت کرده و با همفکری آنها کارها را به پیش ببرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها