کد خبر: ۳۴۲۵۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۰۸ مهر ۱۳۹۴
یکی از مراجع تقلید گفت: اکنون می‌خواهیم کشته‌شدگان فاجعه منا را به ایران بیاوریم، سخت‌گیری می‌کنند و این اقدامات روز به روز چهره آل سعود را خراب‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: اسلام ناب برای افراد ناشناخته است، افراد برای شناخت اسلام به برخی مراکز مراجعه می‌کنند که اسلام قلابی معرفی می‌کنند، بر علمای شیعه لازم است که اسلام ناب و اهل بیت(ع) را برای مردم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه از زمان طلوع اسلام تمام ائمه در مورد حضرت مهدی(عج) روایاتی بیان کرده‌اند، گفت: 657 حدیث بشارت به ظهور و 318 حدیث درباره طول عمر حضرت ذکر شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ولایت رکن اسلام بوده و روایات زیادی درباره ولایت ذکر شده که ولایت دارای جایگاه بلندی است، بدون ولایت هیچ عملی مورد قبول نیست.

وی ادامه داد: ولایت پایه اسلام است، ولی متاسفانه در طول تاریخ ولایتمداران شیعه را کوبیدند و روایت‌های زیادی به نفع خود جعل کردند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: امروز قدرت به وجود آمده است بنابراین لازم است از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و اسلام ناب معرفی شود.

وی با اشاره به شرایط انتخاب امام گفت: امام باید معصوم باشد، که شامل عصمت علمی و عملی است، صفت دوم برای امام افضل بودن است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انتخاب جانشین به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند به رسول اکرم(ص) فرمود اگر مسئله ولایت را بیان نکنی، رسالت خود را تکمیل نکردی، بنابراین باید برای دنیا اسلام و جانشین پیامبر اکرم(ص) معرفی شود.

وی عنوان کرد: ایران از ابتدا تشیع را پذیرفت و هرگز نسبت به خلفا سر تعظیم فرود نیاورد و ایران و اسلام با ولایت توأم بوده و از نظر علاقه به اهل بیت(ع) شاخص است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آل سعود روز به روز چهره خود را خراب‌تر می‌کند، گفت: آل سعود خود را به دنیا می‌شناساند، اکنون می‌خواهیم کشته‌شدگان فاجعه منا را به ایران بیاوریم، سخت‌گیری می‌کنند، زیرا مردم ایران بیشتر نسبت به آل سعود عداوت پیدا می‌کنند، بنابراین بیان کردند که کشته‌شدگان را در عربستان دفن کنید.

وی خاطرنشان کرد: کشته‌شدگان را باید به ایران بیاوریم، این حرکتی علیه آل سعود است و بهتر آل سعود را معرفی می‌کند و شقاوت آنها را نشان می‌دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها