کد خبر: ۳۴۰۵۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
موج جدید برخورد با داوران خاطی فوتبال ایران؛
پیمان طالبیان: رفت و آمدهای چند روز اخیر بازیکنان سرشناس فوتبال ایران به کمیته داوران فدراسیون فوتبال این پرسش را برای کارکنان فدراسیون به وجود آورد که ...
به گزارش پایگاه 598، ماجرای حضور سرزده و ناگهانی فوتبالیست‌ها در گروه داوری و کمیته داوران چه علتی می‌‌تواند داشته باشد.

هیچ کسی حاضر نبود به این پرسش‌ها پاسخ دهد، اما سرانجام اعتراف یکی از اعضای گروه داوری نشان داد آنها به واسطه رفتار برخی داوران و دیالوگهای خاص آنها در جریان بازی‌های هفته ششم رقابتهای لیگ برتر به این کمیته مراجعه کردند تا پرونده رخدادهای جنجالی هفته ششم رقابتهای لیگ برتر، از سایر هفته‌های انجام شده لیگ پانزدهم حساس‌تر شود.

شایع شده است در جریان بازی‌های هفته ششم چند داور از الفاظ ناشایستی در برابر بازیکنان استفاده کردند، به همین دلیل پس از آگاهی اعضای دپارتمان داوری از این مسأله پیش از اینکه ماجرا به کمیته انضباطی کشیده شود اصفهانیان و عنایت دست به کار شدند تا داوران خاطی را به صورت رسمی توبیخ کنند.

اما بازیکنان مذکور در جلسه با مسؤولان این کمیته و دپارتمان داوری چه مسایلی را بیان کردند که حالا خبر از محرومیت چند داور شاخص لیگ برتری در میان است. یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال به خبرنگار قدس گفت: «داور باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند، با توجه به اینکه در دوره جدید مدیریت گروه داوری قرار است هرگاه تشویق لازم باشد به سرعت این کار انجام شود، قطعا تنبیه هم بدون از دست دادن وقت انجام می‌‌پذیرد، به همین دلیل احتمال محرومیت و توبیخ کتبی داوران خاطی وجود دارد.»

گویا دو نفر از بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس، دو بازیکن تیم فوتبال سایپا و یک نفر از بازیکنان تیم فوتبال استقلال خوزستان به صورت حضوری و تلفنی با مسؤولان این کمیته مذاکراتی انجام دادند تا مسؤولان متوجه اصل ماجرا شوند، اما از آنجا که هنوز داوران متخلف برای ادای توضیحات به کمیته داوران مراجعه نکرده‌اند تصمیمی در قبال این افراد اتخاذ نشده است، اما برابر شنیده‌های تأیید نشده به احتمال فراوان هر یک از این داوران به دلیل انجام رفتار غیر ورزشی با محرومیت یک یا دو جلسه‌ای رو به رو خواهند شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها