کد خبر: ۳۳۹۶۴
زمان انتشار: ۲۲:۲۲     ۱۶ دی ۱۳۹۰
دبیر شورای عالی ترافیک با انتقاد از وضعیت واگنهای متروی تهران گفت: ازدحام مردم در ایستگاههای مترو به حدی است که باید با استخدام یکسری افراد" هل بده" مسافران وارد واگنها شوند در غیر این صورت امکان بسته شدن درها وجود ندارد.
مجتبی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه مشترکی که با حضور رئیس جمهور در خصوص حل مشکلات ترافیکی پایتخت برگزارشد گفت: تشکیل این جلسه نشان می دهد که رئیس جمهور توجه ویژه ای به مسائل ترافیکی شهر تهران دارد. همچنین در این جلسه رئیس پلیس شهر تهران، سردار احمدی مقدم، وزیر کشور، رئیس شورای شهر تهران، استاندار تهران و... حضور داشتند اما با وجود دعوت از شهردار تهران به جای وی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار در این نشست حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه رئیس جمهور تاکید کرد به دلیل اهمیتی که مشکلات ترافیکی پایتخت دارد این جلسات استمرار پیدا کند و در صورت لزوم مدیریت جلسات بعدی را هم بر عهده داشته باشد.

شفیعی با بیان این که در این جلسه 20 محور اساسی برای مشکلات ترافیکی مورد توافق قرار گرفت گفت: پیشنهاد تشکیل کارگروهی در سطح مدیریت عالی ارائه شد که ریاست آن را وزیر کشور بر عهده بگیرد و در کنار آن شورای عالی ترافیک طرح های مربوط به مباحث ترافیکی را بررسی کند.

دبیر شورای عالی ترافیک با اشاره به 147 دستگاه واگن مترویی که در گمرک بندرعباس مانده است  گفت: این پیشنهاد از سوی من مطرح شد که ترخیص این واگن ها می تواند 500 هزار نفر بر ظرفیت جا به جایی مترو اضافه کند که رئیس جمهور از رئیس شورای شهر تهران دلیل عدم ترخیص واگن ها را جویا شد که وی مشکلات مالی مترو را مطرح کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرداری بودجه هایی را صرف پروژه هایی می کند که سودی به حال شهروندان ندارد. مانند توسعه خطوط ، تونل سازی، ایجاد ایستگاهها و ... این ها موارد لازمی هستند اما اولویت شهر نیستند.

شفیعی با تاکید بر این که ترخیص واگنها باید در اولویت کاری شهرداری قرار بگیرد گفت: بر اساس گفته مسئولان شهری ترخیص این واگن ها 80 میلیارد تومان هزینه دارد که شهرداری می تواند از سرعت کار تونل سازی که از اولویت ها ی اصلی شهر نیست بکاهد و این واگنها را که می توان به جا به جایی مردم بسیار کمک کند ترخیص کند. این که تونل نیایش سال 91 افتتاح شود یا سال 92 تفاوت چندانی ندارد اما جابه جایی 500 هزار نفر طی یک روز رقم خیلی بزرگی است.

دبیر شورای عالی ترافیک با بیان این که ظرفیت جابه جایی مترو روزانه بیش از دومیلیون نفر در روز است که با افزوده شدن این واگن ها 25 درصد افزایش ظرفیت خواهیم داشت گفت: متاسفانه این گونه وانمود می شود که ترخیص واگن های قطار وظیفه دولت است و افتتاح ایستگاهها مربوط به شهرداری است. اما شهرداری تهران نیز باید به موضوع واگن ها ورود پیدا کند. در سه چهار سال اخیر واگنهای مترو به دستور مستقیم رئیس جمهور ترخیص شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها