کد خبر: ۳۳۸۷۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
یک روزنامه کویتی اعلام کرد برداشتن تحریم‌های وضع شده علیه ایران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر وضعیت اقتصادی و تجاری کویت تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه 598، وزارت دارایی کویت با انتشار گزارشی اعلام کرد برداشتن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم در وضعیت تجاری و اقتصادی کویا تاثیر خواهد گذاشت.

روزنامه «القبس» کویت در این باره نوشت: این تاثیر خصوصا در زمینه کاهش قیمت نفت پدیدار خواهد شد زیرا بر اساس پیش‌بینی گزارش مذکور و با فرض عدم مداخله «اوپک» و دیگر سازمان‌ها، قیمت کنون نفت تا 14 درصد کاهش خواهد یافت واین موضوع بر کشورهای عضو شورای همکاری به ویژه کویت تاثیر منفی خواهد گذاشت زیرا کویت به شکلی اساسی بر نقت و مشتقات آن تکیه دارد.

اما از ناحیه تجاری، در گزارش مذکور آمده است: روابط تجاری میان کویت و ایران به دهه هفتاد بازمی‌گردد و علاقه‌ای متبادل میان دو کشور برای تقویت این روابط وجود دارد و تاثیر تحریم‌های محدود به وضوح بر آن آشکار شد. برعکس دیگر کشورها صادرات ایران به کویت در خلال دوره تحریم‌ها به نسبت 79.5 درصد افزایش یافت تا به شکلی متصاعد به 92.7 میلیون دینار در سال 2014 در مقابل 51.6 میلیون دینار در سال 2011 برسد؛ اما نسبت صادرات کویت به ایران ثابت مانده و از سال 2011 تا کنون حدود 25 میلیون دینار است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها