کد خبر: ۳۳۸۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۶ دی ۱۳۹۰
رییس اتحادیه كشوری وانت بار و پیك موتوری گفت:كلاه های ایمنی كه راكبان موتور سیكلت استفاده می كنند، فاقد استاندارد لازم است.

به گزارش سرویس خواندنی های 598 'علیرضا شاه سیاه' افزود: كلاه استاندارد قیمت بالا دارد و راكبان موتورسیكلت قادر به خرید آن نیستند لذا اغلب،كلاه های ایمنی غیراستاندارد با قیمت پایین خریداری می كنند.

وی اظهارداشت:بیشتر كلاه های ایمنی تولیدی كشور، دارای مشكلاتی مانند كمبود میدان دید، تناسب نداشتن كلاه با فصول سال و كیفیت پایین شیشه است.

شاه سیاه تصریح كرد: كلاه هایی كه اكنون در بازار موجود است به شكلی طراحی شده كه بسیار آزاردهنده است بگونه ای كه موجب آزار فك و صورت راكبان شده و وزن مناسبی ندارد و همچنین با ضربه وارده ، خیلی سریع شكسته و وارد سر می شود.

به گفته وی،تعداد زیادی از راكبان موتورسیكلت بدلایل فوق،دوست ندارند از كلاه ایمنی استفاده كنند و باید برای این مشكل دستگاه های مربوطه چاره اندیشی كنند.

شاه سیاه تصریح كرد:این اتحادیه در نظر دارد به راكبان موتورسیكلت تحت پوشش این ارگان، كلاه نیم بها هدیه دهد.

وی به اجرای طرح تردد زوج و فرد در اصفهان طی یكسال گذشته اشاره و اضافه كرد: تاكنون پلیس راهور ابلاغی برای تردد پیك موتوریها در این طرح به این اتحادیه صادر نكرده است.

شاه سیاه، اجرای این طرح را مثبت ارزیابی كرد و گفت: این طرح برای وسایط نقلیه از جمله خودروها در اصفهان اجرا شده است و در سطح این شهر شاهد برخورد با راكبان موتورسیكلت نیستیم.

وی در باره اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز گفت: این امر موجب كاهش تخلفات رانندگی می شود.

شاه سیاه یادآور شد:براساس این قانون راكبان موتور فاقد كلاه ایمنی۳۰ هزار تومان جریمه می شوند و این امر در فرهنگ سازی استفاده از كلاه ایمنی نیز موثر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها