کد خبر: ۳۳۷۸۷
زمان انتشار: ۰۲:۰۷     ۱۵ دی ۱۳۹۰
باز هم جاي شكرش باقي است كه سران جبهه اصلاحات موضوع تحريم انتخابات را پيش كشيدند وگرنه اگر قرار بود، انتخابات تحريم نباشد، لابد به جاي آن 800-700 نفر اصلاح طلبي كه براي نامزدي اسم نويسي كرده اند، 3 هزار نفر نامزد مي شدند؛
598 به نقل از کیهان: بيژن حكمت از اعضاي گروهك اتحاد جمهوري خواهان گفت «اين اولين بار است كه اصلاح طلبان و مخالفان سكولار نظام در چارچوب اپوزيسيون اقدام به تحريم انتخابات و عدم شركت در آن كرده اند»
وي در مصاحبه با راديو فردا از شكسته شدن پروژه تحريم انتخابات توسط طيفي از اصلاح طلبان ابراز ناخرسندي كرد و گفت: اصلاح طلباني كه اقدام به ثبت نام كرده اند، اجماع را كه فقط هم اصلاح طلبان نيستند و تمام نيروهاي سكولار هم انتخابات را تحريم كرده اند، به هم زده اند. اين نقطه ضعف بزرگي است به خصوص كساني كه به آقاي خاتمي نزديك هستند.

يادآور مي شود حتي محمدرضا تابش رئيس فراكسيون اقليت و خواهرزاده خاتمي نيز به اعلام وي مبني بر شركت نكردن و نامزد ندادن جبهه اصلاحات اعتنا نكرد. بنابر آمارهاي اوليه بيش از دو سوم اعضاي فراكسيون اقليت در انتخابات نام نويسي كرده اند. روز گذشته كواكبيان (از اعضاي فراكسيون اقليت) به باشگاه خبرنگاران گفت كه طيف متبوع وي در ميان اصلاح طلبان، براي كسب 150 كرسي مجلس رقابت مي كنند.
پس از تشديد فشارها به تابش، وي در مصاحبه با مهر ادعا كرده كه اصلاح طلبان نامزد شده، نه با تابلوي اصلاح طلبي بلكه به صورت مستقل در انتخابات شركت مي كنند!
وي مي گويد: اصلاح طلبان به روي همان قراري كه داشتند پايبند هستند. تصميمي كه قبلا در فراكسيون اقليت مجلس گرفته شدو همه مسئولان جبهه اصلاحات نيز همين حرف را زدند اين بود كه اگر اصلاح طلبان در حوزه هاي انتخابيه شانس دارند و با اقبال مردم مواجهند و حدس مي زنند مي توانند از فيلتر شوراي نگهبان عبور كنند كانديدا شوند اما نه با تابلوي اصلاح طلبي بلكه به صورت مستقل.
تابش البته به يك سوال روشن پاسخ نداده كه بالاخره حاميان جبهه اصلاحات بايد به رهنمود خان دايي جان! (خاتمي) عمل كنند و در انتخابات شركت نكنند يا نامزدي امثال جناب برادرزاده را جدي بگيرند و با دهن كجي به خاتمي در انتخابات شركت كنند؟! بدين ترتيب مي شود اين پرسش را هم پرسيد كه آيا اوضاع در جبهه اصلاحات زيادي شير تو شير نيست؟! باز هم جاي شكرش باقي است كه سران جبهه اصلاحات موضوع تحريم انتخابات را پيش كشيدند وگرنه اگر قرار بود، انتخابات تحريم نباشد، لابد به جاي آن 800-700 نفر اصلاح طلبي كه براي نامزدي اسم نويسي كرده اند، 3 هزار نفر نامزد مي شدند؛ و سر و كله يكديگر را هم مي شكستند آن هم صرفا براي 290 كرسي!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها