کد خبر: ۳۳۷۶۴۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
چک کردن همسر حتما نباید به صورت خشن و بدبینانه صورت بگیرد بلکه توصیه می شود که با نگاه مثبت و دور از هر گونه پیش قضاوت با رفتار و افکار معقول مواظب رفتار همسر خود باشید.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از سایت طنین یاس، مواظبت یا به اصطلاح امروزی، چک کردن رفتار‌های همسر را امری معقولانه اما در عین حال محتاطانه دانست و افزود: مواظبت و چک کردن همسر یک امر عادی و صحیحی به شمار می‌آید که در کنترل رفتار بسیار حائز اهمیت است اما نکته مهم این است که برخی‌ها نمی‌دانند که چگونه باید مواظب رفتار همسر خود باشند و با رفتار سخت گیرانه و نامعقول به این کار می‌پردازند که این آثار منفی به جای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: مواظبت و مراقبت از رفتارهای طرف مقابل دلیل برشکاکی یا رفتار‌های مشکوکانه همسر نیست بلکه این یک امر و پدیده ناخودآگاه طبیعی است که به خاطر حفظ طرف مقابل و ابراز علاقه نمود پیدا می‌کند، بنابراین برخی همسران نباید گله از این داشته باشند که توسط همسرشان چرا کنترل می‌شوند.

عبدی، اقدام سخت‌گیرانه برای کنترل همسر را امری اشتباه دانست و اظهار کرد: برخی از زوجین به اشتباه تصور می‌کنند که اگر کنترل سخت‌گیرانه نسبت به همسرشان داشته باشند مواظبت از او بهتر است در حالی که آمار و پرونده‌ها نشان می‌دهد برخی اقدامات سختگیرانه از سوی همسر عکس خواسته آنها جواب می‌دهد.

این کارشناس ارشد روانشناسی تصریح کرد: امروزه  طلاق چه از نوع عاطفی و چه قانونی، تاحدودی به خاطر چک کردن‌های سختگیرانه طرف مقابل بوده است که بعد‌ها منجر به اظهار پشیمانی افراد شده که دیگر فایده ای ندارد.

وی به راهکار‌‎های پیشگیری و مراقبت از همسر اشاره کرد و گفت: یک نوع از راهکار‌های پیشگیری همسر، بروز رفتار عاطفی و معقولانه است به این صورت که شما با رفتار نرم منشانه و پر از احساس که به همسرتان روانه می‌سازید در واقع همسر خود را اغنا از احساس و عواطف کرده‌اید که این خود در کنترل رفتار همسر و جلوگیری از یکسری اعمال نادرست بسیار موثر است.

این روانشناس افزود: چک کردن همسر حتما نباید به صورت خشن و بدبینانه صورت بگیرد بلکه توصیه ما این است که با نگاه مثبت و دور از هر گونه پیش قضاوت با رفتار و افکار معقول مواظب رفتار همسر خود باشید.

وی به رفتار غلط  برخی  زوجین اشاره کرد و افزود: بخری از زوجین برای اینکه از رفتار همسر خود مطلع باشند فردی را مراقب رفتار همسرشان انتخاب می‌کنند یا شبانه گوشی همسر خود را چک می‌کنند و به روش‌های دیگر، خدای ناکرده ممکن است در صورت مطلع شدن طرف مقابل مشکلاتی را به بار بیاورد که جبران ناپذیر است.

وی ادامه داد: مراجعه به روانشناس و مشاوره بهترین روش برای اعمال یکسری رفتار‌ها از سوی زوجین است که امری معقول تر به شمار می‌آید و روانشناس با ارائه مشاوره اصولی و راهکار صحیحی به فرد، وی را در جریان کار‌های درست قرار می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها