کد خبر: ۳۳۳۹۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۹     ۱۲ دی ۱۳۹۰
رسانه‌ها نمی توانند از کشمکش‌های پنهانی و آشکار قدرت بین گروه‌ها و طبقات اجتماعی برکنار باشند و جبرا به چنین نزاعهایی کشیده می‌شوند.
به گزارش خبرنگار برنا،مازیار ناظمی مجری تلویزیون که این روزها یادداشت های ورزشی زیادی در وبلاگش منتشر می کند در وبلاگ خود در مورد شایعه پردازی در تلویزیون برای ورزش می نویسد:«ما شایعات را مطرح میکنیم و به مسوول محترم فرصت می دهیم در رسانه حاضر شود و به آن پاسخ دهد. همین یه خط! متن دفاعیه یکی از برنامه سازان ورزشی صداو سیماست در پاسخ به سوالی در مورد طرح شایعات جور وا جور در برنامه اش بود.

البته این شیوه مدتهاست در رسانه های ورزشی ما مد شده و تقریبا مسوولان و مدیران هم قبول کرده‌اند که بیایند و پاسخ دهند. منتها مضرات این شیوه پرداخت رسانه ای چیست؟ مهمترین اشکالش، تضعیف باور کار کردن در نزد مخاطبان است. روز به روز تصورش برای ما مشکل می‌شود که مدیران ورزشی هم دارند کار می‌کنند، حملات متعدد و بدون پشتوانه تحقیقی محکم رسانه ها براساس شایعات و می‌گویند‌ها!

در نهایت شاکله دستگاه‌ها و نهادهای ورزشی را متزلزل کرده و می‌کند و فرصتی را برای آیندگان هم باقی نمی‌گذارد توصیه من این بود رسانه‌ها نمی توانند از کشمکش‌های پنهانی و آشکار قدرت بین گروه‌ها و طبقات اجتماعی برکنار باشند و جبرا به چنین نزاعهایی کشیده می‌شوند ولی در نهایت باید نگهبان حقوق مردم باشند.

بنابراین بهتر است ضمن اینکه از مشروعیت و مقبولیت طرف مقابل نمی کاهد از منطق دوست محوری (مخاطب) خودش هم دور نمی‌شود . امروز پذیرفتن مدیریت‌های ورزشی بویژه در فوتبال یکی از پر ریسکترین تصمیمها در نزد افراد شایسته است و با خالی شدن میدان از حضور این نخبگان، فرصت برای مدیران ضعیف و هزینه ساز فراهم شده است قبول کنیم که در پیش آوردن این وضع ما رسانه ها هم بسیار مقصریم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها