کد خبر: ۳۳۳۸۷
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۱۲ دی ۱۳۹۰
رئیس جمهور با اعلام اینکه همه تلاش‌ها باید بر ساختن ایران متمرکز باشد، گفت: سنگین ترین دشمنی ها علیه عدالت است.
به گزارش خبرگزاری پانا، محمود احمدی نژاد امروز – دوشنبه - در مراسم افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان، افزود: تا زمانی که پیامبران به دنبال اجرای عدالت نبودند، خیلی با انها کاری نداشتند و می گفتند حاضریم خدای شما را بپرستیم به شرط اینکه دنبال عدالت نروید و کاری به کار ما نداشته باشید. وی با بیان اینکه پیامبران به دنبال احقاق حق و عدالت بودند و اینجا بود که درگیری ها شروع می شد و سرو صداها بالا می رفت، افزود: معلوم است انهایی که از عدالت می ترسند، نمی گویند که ما از عدالت می ترسیم، بهانه دیگری می اوردند.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید ایران را بر اساس عدالت بسازیم، گفت: عدالت زمانی مستقر خواهد شد که به مطالبه و ارزش عمومی تبدیل شود. وی افزود: همه به طور فطری خواهان عدالت هستیم اما این باید در زندگی، تصمیم گیری و در هر صحنه ای عینیت و فعلیت پیدا کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه همه جا باید دنبال عدالت باشیم و ان وقت موفق می شویم، گفت: البته مطلق و اصل عدالت باید به دست صاحبش حضرت مهدی (عج) پیاده شود و هرکس هر چقدر موفق شود از ناحیه اوست.
وی افزود: ما به حد توان باید تلاش کنیم و به سمت عدالت برویم و هر چقدر به سمت عدالت برویم زندگی زیباتر می شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور ما ثروتمند است، گفت: من روستاها و مراکز و محله هایی را دیدم که ارامش ادم را می برد، چرا باید این طور باشد؟ این مشکلات را می توان برطرف کرد، البته موانع هم هست.
احمدی نژاد با تاکیر بر اینکه باید ایران را بر اساس ارمانهای الهی و عدالت و با کار ساخت، افزود: بالاخره باید ثروت را عادلانه توزیع کنیم.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان، اظهار کرد : اصرار دارم همه تلاش ها ، توجه ها ، اندیشه ها و دل ها متمرکز بر ساختن ایران باشد.
احمدی نژاد افزود: زمان به سرعت می گذرد و هر کسی می تواند وقتش را به هر شکلی که می خواهد بگذراند اما روزی اندازه گیری خواهد کرد.
وی ادامه داد: دیگران به خاطر ما نه صبر و نه سرعت خود را کم می کنند و نه دلشان برای ما می سوزد حتی اگر بتوانند مانع می شوند و این هیاهوها برای این است که نگذارند ایران ساخته شود.
رئیس جمهور گفت: ایران آرمانی ، ایران با فرهنگ متعالی ، متحد ، منسجم ، مؤمن به ارزش های الهی و ایرانی و به دنبال استقرار سعادت در سراسر جهان است.
احمدی نژاد تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و هر کس هر آرزوی مثبت و سازنده ای دارد در پناه پیشرفت و ساختن ایران قابل تحقق است.
رئیس جمهور گفت: پشتوانه کسانی که اندیشه انقلابی و آرمانی دارند ، ساختن ایران است. آقای احمدی نژاد افزود: آنها که ایران ، خودشان و فرزندانشان را دوست دارند ،همه باید به فکر ساختن ایران باشیم و دست به دست هم دهیم تا ایران را بسازیم.
رئیس جمهور گفت: اگر پیشرفته و مقتدر باشیم هم حرف ما در دنیا خریدار خواهد داشت و هم آسیب پذیری ما کاهش می یابد به تعبیر دیگر کسی نمی تواند چیزی را به ما تحمیل و یا حتی به فکرش خطور کند که می تواند چیزی را به ما تحمیل کند.
احمدی نژاد با بیان اینکه خوشبختانه امروز قطار ساختن وپیشرفت ایران با سرعت خوبی در حرکت است افزود: هنر همه ما این است که این سرعت را هر روز بیشتر کنیم.
رئیس جمهور گفت: ملتی 75 میلیونی با سرزمینی وسیع و سرشار از نعمت و مردم خوب داریم و در بسیاری از اوقات انسان خجالت می کشد بگوید در یک استان بیکار هم داریم.
حمدی نژاد با بیان اینکه با این همه منابع چرا باید فقیر و بیکار داشته باشیم، افزود: البته بخشی از این وضع به اجرای عدالت برمی گردد و ساختن ایران باید برپایه عدالت باشد .
رئیس جمهور ادامه داد:‌ این که سالانه50 تا 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری و عده ای اندک جیب هایشان پر شود و اکثریتی محروم باشند چنین چیزی را نمی خواهیم.
رئیس جمهور همچنین در بخش آغازین سخنان خود در مراسم افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان با بیان اینکه، مردم استان هرمزگان در طول تاریخ در خط مقدم مقابله با استکبار و زیاده طلبان بوده اند، افزود: خدا را شاکرم که توفیق حضور در جشن بهره برداری خدمتی به ملت ایران را عنایت فرمود.
وی گفت: خوشحالی امرز مضاعف است اول برای حضور در استان هرمزگان است زیرا این استان و مردمش در ایران از جهات گوناگون ممتاز است.
رئیس جمهور مردم استان هرمزگان را مؤمن ، باصفا، صممیی ، دارای همت های بلند ، اهل تلاش و کار و سازندگی و انقلابی پرامید دانست و افزود: دیار هرمزگان دیار استعدهای مادی و انسانی است و مردم این استان ، مردمی بسیار دوست داشتنی و صمیمی هستند.
احمدی نژاد گفت: همه امکانات و شرایط برای جهش های بلند در ساختن و پیشرفت در این استان فراهم است.
وی با بیان اینکه همدلی و همت بلند مردم هم تحقق این هدف بزرگ راتضمین می کند، اظهار کرد: خوشحالی دوم برای افتتاح این کارخانه عظیم است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان گفت: این مجموعه بسیار پیشرفته و خودکار با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها و با همت، دانش و کار ایرانی آماده افتتاح شده است.
احمدی نژاد افزود: بالاخره معلوم شد که متخصصان و جوانان ما در هر زمینه ای که وارد شوند می توانند در دنیا حرف تازه و افتخارآمیزی داشته باشند.
رئیس جمهور گفت: این کارخانه سالانه یک و شش دهم میلیون تن فولاد را با ضخامت 25 سانتی متر، عرض 2 متر و طول دلخواه تولید می کند که می تواند همه کارخانجات یک مرحله بعد فولادسازی کشور را تغذیه کند.
احمدی نژاد افزود: تقریبا همه مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع داخلی است، برق را خودش تولید می کند، و سنگ آهن، گُندله، آهک و بقیه چیزهایی که لازم است در همین جا درست می شود.
رئیس جمهور ادامه داد: هنوز خیلی از زمانی که اگر به عده ای می گفتیم قرار است تولید فولاد به 20 میلیون تن در سال برسد یا بر اساس گزارش وزیر صنعت و معدن که قرار است این تولید به 48 میلیون تن در سال برسد، نگذشته است درحالی که فکر می کردند شوخی می کنیم یا خیلی متوجه اوضاع نیستیم. احمدی نژاد گفت: همان موقع معلوم بود که آنها به توانمندی ملت ایران آگاهی و اعتماد ندارند و دیدیم که «می توانیم» به «توانستیم» تبدیل شد.
رئیس جمهور افزود: این طرح باید ادامه یابد تا منجر به سازندگی بندرعباس شود که البته مسئولان این طرح گفتند تا سال آینده ظرفیت این مجتمع را به دو میلیون تن می رسانند که ما در این توان تردیدی نداریم.
احمدی نژاد گفت: همچنین گفتند که در برنامه پنج ساله این ظرفیت با حدود 500 میلیارد تومان هزینه به سه میلیون تن خواهد رسید و البته این مجموعه خود احتمالا سالی 500 میلیارد تومان سود دارد که باید برای توسعه همین مجموعه سرمایه گذاری شود تا به ظرفیت سه میلیون تن برسد.
رئیس جمهور با بیان اینکه براساس توسعه این مجتمع در برنامه پنجم توسعه باید 15 هزار جوان بندرعباسی مشغول کار شوند، افزود: البته طرح های دیگری در بندرعباس در حال اجراست که باید آنها را پیگیری کرد تا به سرعت آماده شود.
احمدی نژاد اضافه کرد: پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس نمونه ای از این طرح هاست که واقعا ستاره است و اگر آماده شود ما به صادرکننده درجه یک بنزین تبدیل خواهیم شد و درآمد فراوان، اشتغال و افزایش ثروت از مزایای افتتاح این طرح خواهد بود گرچه هم اکنون هم صادرات بنزین را شروع کرده ایم.
رئیس جمهور گفت: در حوزه صنعت، سازندگی و کشتی سازی، پتروشیمی و شیمی استان هرمزگان، کارهای خوبی در حال اجراست که در مجتمع آلومینیوم هرمزگان از نظر سرعت، کیفیت، هنر ایرانی و کنترل هزینه ها الگوست و بقیه طرح ها باید با این سرعت به نتیجه برسد.
احمدی نژاد افزود: در اجرای این طرح حدود هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که به پول امروز حدود 2 هزار میلیارد تومان می شود.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان گفت: 150 سال در ایران تبلیغ و در بعضی جاها نهادینه کردند که کار عنصری بی ارزش است و کسی که کار می کند پایین تر است. احمدی نژاد افزود:خود ما را چقدرمسخره می کردند و اکنون نیز مسخره می کنند که چرا کار می کنید ؟ وی ادامه داد: اگر کار نکنیم چه کار کنیم ؟ باید کار کنیم تا ایران ساخته شود و نمی شود بخوابیم و بگوییم خدایا فردا صبح ایران آباد شود .
رئیس جمهور گفت: هر کارخانه ای که ساخته می شود چند هزار تن مصالح در آن مصرف می شود و هر قدمی برای ساختن کارخانه و تولید هر یک کیلو تیرآهن ، کار می برد و نمی شود همین طوری کلید زده و فردا صبح کارخانه افتتاح شود بلکه زحمت می خواهد .
وی افزود: فرد برای ساختن زندگی خود باید کار کند ، آبادانی و ساختن در سایه کار و تلاش است و هر فردی بیشتر کار می کند و زحمت می کشد باید محترم تر باشد .
احمدی نژاد ادامه داد: البته عده ای بودند که به نقشه دشمن برای خراب کردن کمک کردند و آمدند با زد و بند و رانت و با تلفن و ارتباط زدند و بردند و با کاری که در دست داشتند گفتند از همین کار ، بار خود را ببندیم در حالی که با این کار راه های لطف خدا را به روی خود بستند ؛ عده ای با دشمن همکاری کردند .
رئیس جمهور گفت: این کشور با کار ساخته می شود و الحمدلله مردم هرمزگان اهل کار و تلاشند و چه زمانی که در اینجا هیچ صنعتی نبود و با تجهیزات ابتدایی به دل دریا و طوفان می زدند ، مخارج زندگی خود را تامین می کردند و حیات را ادامه می دادند و چه امروز که دریا و بندر و صنعت و کشاورزی هست .
احمدی نژاد افزود: افتتاح این کارخانه را مجدد تبریک می گوییم و امیدواریم در آینده نه چندان دور برای افتتاح کارخانه ها و صنایع افتخار آمیز دیگر به منطقه سفر کنیم .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها