کد خبر: ۳۳۱۹۵۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
دبیر شورای نگهبان:
خطیب نماز جمعه تهران از تلاش برخی افراد بانفوذ برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان در انتخابات‌های پیش‌رو خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، گفت: اگر افراد صالح به مجلس خبرگان بروند و مجتهد، عادل و زمان‌شناس باشند و ولایت فقیه را نیز قبول داشته باشند و در قول و عمل و عقیده نیز ملتزم به ولایت فقیه و قانون اساسی باشند، هیچ مشکلی برای مملکت پیش نمی‌آید اما اگر احیاناً افرادی در خبرگان بروند که این شرایط را ندارند و بخواهند به ضرب و زور و هر جوری که هست آنها را وارد کنند، چه عددشان کم یا زیاد باشد، آنجا وضعیت نابابی پیدا می‌کند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: بنده به اینها می‌گویم که خبرگان هیچ رنگ سیاسی نباید داشته باشد البته تا الآن نیز خداوند حفظ کرده و مجلس خبرگان رنگ سیاسی نداشته اما از این به بعد این نگرانی هست که عده‌ای در تلاشند که به مجلس خبرگان رنگ سیاسی بدهند و بعد وقتی به آنجا رفتند هر چه دلشان می‌خواهد بگویند، بنده نمی‌خواهم بگویم چه کارهایی می‌خواهند بکنند. کارهایی می‌خواهند بکنند که مشکلاتی برای کل نظام، مملکت و انقلاب به‌وجود می‌آورند. وی تأکید کرد: یک کسانی هستند که می‌خواهند هرجایی که مقاومت و قاطعیتی هست و تسلیم نمی‌شود را بشکنند، چه شورای نگهبان و چه قوه‌قضائیه و چه جاهای دیگر باشد. اینها نظرشان این است که همه باید تسلیم‌شان باشند و در انتخابات هر کسی را که اینها می‌خواهند تایید شود و هر کسی که نمی‌خواهند رد شود.

وی ضمن قدردانی از آیت‌الله آملی‌لاریجانی به خاطر پرونده مهدی هاشمی ادامه داد: گزارش‌ها به ما نشان می‌دهد عده‌ای در آینده می‌خواهند با نشر حرف‌های راست و دروغ قوه‌قضائیه را تضعیف کنند و قدرتش را بگیرند تا دیگر جرأت نکند و این قاطعیت‌ها را نداشته باشد. همین‌ها می‌خواهند با شورای نگهبان برخورد کنند تا دیگر قرص نایستد و نگوید این صلاحیت ندارد و آن نباید تایید شود. آنجایی که به نفع‌شان نیست می‌گویند تقلب شده که نمونه آن را در سال 88 دیدیم، همین‌ها در جایی که به نفع‌شان تمام شده به جای اینکه تقدیر و تشکر کنند و همانطور که خودشان هم می‌گفتند که این دموکرات‌ترین انتخابات است، می‌گویند شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی می‌خواستند سلامت انتخابات را مخدوش کنند اما نتوانستند و از مردم ترسیدند؛ خدایا! انصاف و حقگویی کجاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها