کد خبر: ۳۳۱۸۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
خيره نگاه كردن به صفحه نمايش تلفن‌همراه، تبلت يا رايانه با خطرات زيادي براي بينايي فرد همراه است.
به گزارش پایگاه 598، شايع‌ترين مشكل، خستگي چشم است كه در زمان خيره نگاه كردن به صفحه نمايش و درنتيجه كاهش ميزان پلك زدن ايجاد مي‌شود.

خستگي و افزايش فشار چشم ناشي از نگاه كردن مداوم به صفحه نمايش، باعث خشكي چشم‌ها و بروز سردرد مي‌شود. اين علائم دائمي نيستند، اما احتمال تشديد اين مشكل و تبديل شدن آن به يك بيماري مزمن وجود دارد.

يكي از بهترين راه‌ها براي كاهش خستگي و فشار چشم، افزايش ميزان پلك زدن است؛ محققان روش ۲۰-۲۰-۲۰ را توصيه مي‌كنند كه شامل نگاه كردن به جسمي در فاصله ۲۰ فوتي (شش متري) به مدت ۲۰ ثانيه هر ۲۰ دقيقه يكبار است.

يكي ديگر از نگراني‌هاي جدي در اين زمينه، قرار گرفتن در معرض نور آبي است؛ اين نوع خاص از نور كه از صفحه نمايش تلفن‌همراه، تبلت، رايانه و تلويزيون ساطع مي‌شود، به يكي از عميق‌ترين بخش‌هاي چشم رسيده و مي‌تواند به شبكيه آسيب بزند.

خورشيد نيز نور آبي از خود ساطع مي‌كند، اما اين نور دائمي نيست و با غروب خورشيد مشكل برطرف مي‌شود؛ اما برخي افراد حتي تا نيمه‌هاي شب به صفحه نمايش تلفن‌همراه، رايانه يا تلويزيون خيره مي‌شوند.

لامپ كم مصرف (CFL) نيز اين نور آبي مضر را ساطع مي‌كند. با نشستن در اتاقي با لامپ كم مصرف و كار كردن با اين دستگاه‌ها، ميزان قرار گرفتن فرد در معرض نور آبي چند برابر خواهد شد.

برخي عينك‌ها قادر به فيلتر كردن نور آبي هستند؛ عدم استفاده از تلفن‌همراه، تبلت يا ساير دستگاه‌هاي مشابه در زمان خواب نيز مي تواند به كاهش آسيب‌هاي وارده به چشم منجر شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها