کد خبر: ۳۲۹۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۰ دی ۱۳۹۰
چرا جشنواره عمار در برنامه «هفت» جایی نداشت؟ آیا جشنواره عمار دارای ارزش‌های خبری متفاوت موجود نبوده است که دست‌اندرکاران برنامه «هفت» چون جشنواره‌های ویترینی به آن بپردازد؟
سرويس نقد رسانه 598 به نقل از فارس؛
دومین جشنواره مردمی فیلم عمار که از آذر گذشته فراخوان خود را اعلام کرد از چهارشنبه شب گذشته با حضور 120 فیلم در دو بخش مسابقه و جانبی آغاز به کار کرده است.

جشنواره عمار شاهد ارائه بیش از 300 اثر مختلف بود که بیش از 80 درصد آثار آن جدید هستند و در دیگر جشنواره‌های کشور دیده نشده است.
حضور ده‌ها مستند برجسته، فیلم‌های کوتاه و حتی دو پویانمایی با کیفیت بالا نشان از جشنواره‌ای قابل قبول دارد، جشنواره‌ای که بر خلاف جشنواره‌های دیگر مثل جشنواره پلیس، جشنواره شهر و ... ویترین سینمای ایران نیست.
شب گذشته اما برنامه مشهور و سینمایی هفت در حالی که به اکثر جشنواره‌های ویترینی بها می‌داد و پرونده خاصی را برای آن می‌گشود تنها به نشان دادن چند عکس از افتتاحیه جشنواره عمار اکتفا کرد.
معلوم نیست برنامه سینمایی هفت که داعیه دار خبررسانی مناسب از فضای سینمایی ایران است چرا به تنها جشنواره مردمی ایران توجه نکرده است.
آیا جشنواره عمار دارای ارزش‌های خبری متفاوت موجود نبوده است؛ آیا رساندن فیلم‌های جشنواره به شهرها و حتی روستاهایی که تاکنون شاهد اکران فیلم نبوده‌اند ارزش خبری نیست؟
آیا جشنواره عمار با داشتن 80 درصد فیلم‌های اکران اول دارای ارزش تازگی نیست؟ آیا جشنواره عمار با گستردگی اکران در بیش از 50 شهر و روستا دارای ارزش دربرگیری نیست؟
حضور جوانانی که با دست خالی اقدام به ساخت فیلم‌هایی کرده‌اند که بعضا دارای کیفیت خوبی است، آیا نمی‌تواند ارزش «استثنا و شگفتی» داشته باشد؟
صراحت کلام بسیاری از کارگردانان و فیلم‌ها در جشنواره چون فیلم «دوپینگی‌ها» و یا فیلم «سه هزار میلیارد چند صفر دارد؟» و یا «مهارنشده»، «پایان مدارا»، «نگهبان آرا» و ... نمی‌تواند دارای ارزش درگیری باشد؟
حضور افرادی چون نادر طالب‌زاده، مسود ده‌نمکی، ابراهیم فیاض، ابوالقاسم طالبی، ناصر هاشم‌زاده و بسیاری از هنرمندان برجسته انقلاب ارزش «شهرت» را ندارد؟
معلوم نیست چرا دست‌اندرکاران برنامه سینمایی هفت که خود را اطلاع‌رسان می‌دانند و روزنامه‌نگاران عرصه سینمایی ایران بوده و هستند بدون پرداختن به این جشنواره برنامه شب گذشته خود را به پایان بردند.
شایدهای بسیاری درپاسخ به این سوال پیش می‌آید که قصد نداریم حدس‌های موجود را یاد کنیم و فقط دوستان در برنامه سینمایی هفت را به یاد آن می‌اندازیم که سینما از آن مردم است و نه از آن روشنفکران و این انقلاب مردم ایران بود که سینماگران امروز کشور را به جایی که هستند رساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها