محمدرضا محمودی در گفتگو با خبرنگار
باشگاه خبرنگاران در مورد ساماندهی موتورسیکلت ها گفت: این بحث در شورای
عالی ترافیک کشور نیز مطرح شد و در دست بررسی است تا در خصوص مقوله اجرای
این طرح و همچنین محل درج بر چسب معاینه فنی تصمیم گیری شود.
محمودی تاکید کرد: با توجه به اینکه
ساماندهی موتورسیکلت ها و کنترل آنها مشکل است تا کنون نتوانسته ایم درباره
این امر تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.
وی همچنین از برخورد پلیس راهنمایی
رانندگی با موتورهای دودزا و فرسوده خبرداد و گفت: یکی از وظایف پلیس
راهنمایی و رانندگی برخورد با موتور سیکلت هایی است که دودزا بوده و هوا را
آلوده می کند.
معاون عمرانی استاندارد تهران درباره
جایگزینی موتور سیکلت های برقی نیز گفت: یکی از برنامه های در دستور
کار،افزایش تولید موتور سیکلت های برقی و جایگزینی آن با موتور سیکلت های
فرسوده است.
محمودی درباره استفاده از دوچرخه نیز
گفت: یکی از وظایف رسانه ها تبلیغ و استفاده از دوچرخه در ترددهای درون
شهری است که این کار علاوه بر کاهش ترافیک در کاهی آلودگی هوا نیز تاثیر
دارد، البته با توجه به اینکه استفاده از دوچرخه باید در معابر مسطح صورت
گیرد در حال حاضر در مسیرهای شرق و غرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و
در مسیرهای شمال و جنوب تهران به علت داشتن شیب کمی مشکل است.
به گفته محمودی در حال حاضر با همکاری
که شهرداری تهران درباره توسعه دوچرخه سواری انجام داده است 20 هزار نفر
عضو کلوپ های دوچرخه سواری هستند و می توانند در ایستگاه هایی که تعبیه شده
دوچرخه های خود را تحویل دهند.