کد خبر: ۳۲۸۴۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۰۹ دی ۱۳۹۰
پایگاه خبری هم اندیشی به بهانه سالروز حماسه بزرگ و تاریخی 9 دی با کریمی عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و کوهکن عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفتگویی راانجام داده که به نظر شما می‌رسد.

سرویس سیاسی هم اندیشی:

تجلی 9 دی را در چه چیزی می‌بینید؟
کریمی قدوسی نماینده مشهد و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:

حضرت آقا در بحث حماسه‌ي 9 دي و فتنه‌ي 88 در جمع اعضاي ستاد بزرگداشت 9 دي فرمودند، و آن نکته‌ي ايشان اين بود که آن حادثه، آن فتنه‌ي 88، آن اتفاقاتي که افتاد يک مرض بود، و اين مرض با اقدامات سياسي و امنيتي علاج پذير نبود الا به حضور مردم، و مردم به صحنه آمدند و عاشورا به کمک اين مردم آمد و آن مرض علاج شد.

اين خيلي نکته‌ي بسيار مهم و يک جمع بندي و تحليلي نو از کل حوادث فتنه، انحراف، اختلاس و مسائل مهمي بود که اين مقطع رخ داده بود چرا ايشان مي‌فرمايند که يک مرض بود؟ منظور چيست؟ و مرض چيست؟

تا جايي که اگر ما در معارفِ انتشار يافته از ناحيه ايشان و حضرت امام بررسي کنيم، براي شناسايي اين مرض به اين جمع بندي مي‌رسيم که اين مرض،‌ مرض دنيا زدگي تعداد محدودي از مقامات جمهوري اسلامي ايران بود و از طرفی فراموش کردند که بايستي در خدمت به اين انقلاب عظيم همه گونه ايثار و فداکاري داشته باشند بدون اين که خودشان را مطرح کنند بدون اين که به دنبال کسب قدرت و حفظ قدرت و کسب ثروت و حفظ ثروت و توسعه‌ي اينها باشند. اين توجه را از دست دادند.

نفس قدرت، آن‌ها را به سرکشي وادار کرد. و فتنه‌ي 88 سازماندهي شد و آن جنگ عظيم جمل و صفين و نهروان همه با هم در کشور تکرار شد.

اگر نبود بصيرت مردم و آن مجاهدت بزرگ رهبر معظم انقلاب اسلامي در بصيرت دهي به ملت و پذيرش ملت در آن بصيرت، قطعاً حوادث صدر اسلام در کشور ما تکرار مي‌شد و امروز جريان انقلاب اسلامي از مسير خودش -صراط مستقيم خودش- منحرف می‌شد و در حال حرکت به سمت نظام سلطنتي می‌بوديم.

اين اتفاقاتي هم که امروز شاهديم در دنيا رخ داده است، در خاورميانه و بيداري اسلامي اينها هم به وجود نمي‌آمد و جنبش وال استریت هم شکل نمي‌گرفت. زيرا کانون اين تفکر که ايران بود، شکست خورده بود.

اگر بصيرت ديني نبود، اين مرض با حضور مردم علاج پيدا نمی‌کرد.

از اين جهت رهبر معظم انقلاب تاکيد داشتند که بايستي به عمق شعارهاي مردم در اين حادثه توجه بشود.

حادثه 9 دي حادثه‌اي است که نسبت به حوادث ديگر نياز به تحليل‌هاي عميق و موشکافي و کالبد شکافي‌هاي ظريف دارد.

حوادث ديگر را مثل دفاع مقدس را خوب مي‌شود تحليل کرد و از آن عبور کرد و مطلب را رساند ولي اين حوادث را بايستي خيلي با دقت و ظرافت، موشکافي کرد و قلم‌‌ها امروز بايستي به ميدان بيايند، صحبت‌‌ها و نطق‌‌ها و گفتگوها بايستي ابعاد اين حادثه را روشن کنند. این پیروزی مردم، پيروزي بسيار بزرگي بود و پيچ خطرناکي بود براي انقلاب و الحمدلله انقلاب اسلامي به سلامت از اين پيچ عبور کرد و امروز شاهد تثبيت ارزش‌‌ها در منطقه خودمان هستيم.

کوهکن عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

9 دي تجلي حضور محکم و يکپارچه‌ي مردمي بود.

مي‌بينيم که توده مردم با بسياري از اختلاف سليقه‌ها در يک بحث اتفاق نظر دارند و آن اين هست که اصل و پايه و بنيان حفظ نظام، در حمايت و اطاعت و ايستادن و پيگيري مطالبات و فرمايشات رهبري است.

همان چيزي که مردم روز 9 دي و با این اين نگاه بر آن مي‌ايستند و اين همان چيزي است که نتيجه ي مطالعات دشمنان ماست که مي‌گويد اگر بخواهيم ایران را تسخیر کنیم بايد دو کار انجام دهیم، يکي بايد عاشورا و مباني اعتقادي را از آن‌ها بگيريم دوم این که تفکر و اعتقاد به ولايت فقيه را باید از بین مردم حذف کنیم. این نقطه قابل تأمل برای آنهاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها