کد خبر: ۳۲۵۸۱۸
زمان انتشار: ۱۸:۰۷     ۲۰ تير ۱۳۹۴
وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری درباره مذاکرات هسته‌ای با بیان دیدارش با همتای ایرانی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که «هنوز موضوعات دشواری باقی مانده که باید حل شوند».
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،جان کری وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت هنوز موضوعات دشواری باقی مانده که باید در مذاکرات هسته‌ای با ایران حل شود.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از بیش از دو هفته قبل در وین آغاز شده و رایزنیهای هسته‌ای طرفین همچنان در پایتخت اتریش ادامه دارد.

صبح امروز شنبه وزرای خارجه آمریکا و ایران به منظور بررسی موضوعات مربوط به مذاکرات گفتگو کردند؛ گفتگویی که به دنبال اظهارنظر اخیر جان کری مبنی بر اینکه «ما تا ابد نمی‌توانیم منتظر اتخاذ تصمیمات سخت بمانیم»، از اهمیت خاصی برخوردار بود.

جان کری در صفحه توئیتر شخصی خود در توضیح اقدامات امروز خود در وین نوشت: «امروز با فدریکا موگرینی و جواد ظریف دیدار کردم».

وزیر خارجه آمریکا که پیشتر از حصول پیشرفتهایی در گفتگوهای هسته‌ای خبر داده بود، از باقی بودن اختلفات خبر داد و اعلام کرد که «هنوز موضوعاتی باقی مانده که باید حل شوند».

اظهارنظر جدید جان کری در حالی مطرح شده که رسانه‌ها از باقی بودن اختلافاتی از قبیل لزوم لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران خبر داده‌اند. اختلافاتی که مختص به ایران و  ۵+۱ نیست بلکه در درون این گروه هم در این باره اختلافاتی وجود دارد. روسیه و چین حامی لغو این تحریمها هستند اما غربیها و به ویژه آمریکاییها با آن مخالفت کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها