کد خبر: ۳۲۵۴۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۱۸ تير ۱۳۹۴
سازمان توسعه تجارت ایران ازکشورهای چین ، عراق ، امارات متحده عربی ، هند ، افغانستان ، ترکیه ، ترکمنستان، پاکستان ، ایتالیا و عمان به عنوان بازارهای ۱۰ گانه صادراتی در مدت دو ماهه نخست سال جاری نام برد.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا،از جدول مربوط به تجارت خارجی حاکی است ، طی دو ماهه امسال ارزش صادرات ایران به ۱۰ بازار عمده جذب کننده کالای صادراتی کشورمان به چهارمیلیارد و ۶۲۳ میلیون دلار رسید که ۸۶ درصد از کل ارزش آن را به خود اختصاص دادند .

چین با یک میلیارد و ۴۱۱ میلیون دلار در دوره این گزارش ۲۶.۲ درصد از ارزش کالای صادراتی را در اختیار گرفت که بالاترین میزان بود .

علاوه براین کشور، عراق ، امارات متحده عربی و هند به ترتیب با ۹۰۹ میلیون دلار ، ۸۱۵ و ۴۶۱ میلیون دلار در رده های بعدی قرار گرفتند که سهم عراق ۱۶.۹ ، امارات ۱۵.۱ و هند ۸.۵ درصد از ارزش صادرات کشورمان در مدت دو ماهه نخست سال جاری را از آن خود ساختند .

همچنین افغانستان با ۳۶۹ میلیون دلار ، ترکیه ۲۹۸ و ترکمنستان با ۱۲۱ میلیون دلار به ترتیب ۶.۸ ، ۵.۵ و ۲.۲ درصد از ارزش کل صادرات ایران را در مدت دو ماهه ۹۴ جذب کردند .

پاکستان ، ایتالیا و عمان هم به ترتیب با ۹۴ ، ۸۱ و ۶۵ میلیون دلار از ارزش صادراتی کشورمان در مدت دو ماهه اول سال جاری به عنوان طرفهای تجاری ایران معرفی شدند .

صادرات کالا با احتساب میعانات گازی کشور طی مدت دو ماهه نخست امسال به میزان ۱۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تن ، به ارزش هفت میلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار بود که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱.۶ و ۲.۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۳ کاهش نشان می دهد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها